دانلود تحقیق گزارش کارآموزی رشته عمران

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : دانلود تحقیق گزارش کارآموزی رشته عمران

دانلود تحقیق گزارش کارآموزی رشته عمران : تخریب ساختمان های کلنگی از خر پشته آن آغاز می شود. معمولأ در ساختمان های قدیمی از سقف طاق ضربی استفاده شده است که معمولأ ازIPE 14,16,18 استفاده شده است و به فواصل ۱متری که این تیرها بر روی پل های اصلی قرار گرفته اند. بعضی ازساختمان های قدیمی دارای اسکلت و ستون است که بار اصلی و فرعی بر روی ستون ها وارد می شود و از ستون به فونداسیون که برای هر ستون ابعادی را جهت پی آن که منفرد است در نظر گرفته اند ولی بعضی ساختمان های قدیمی ستون ندارند. در اکثر ساختمان های قدیمی ستون نمی باشد و بنابراین بار از تیرهای فرعی به دیوارهای باربر انتقال داده می شود که دیوارهای باربر معمولأ دارای قطر ۴۰ سانتیمتر به بالا است که توسط اجرهای فشاری ساخته شده است. بنابر این در تخریب ساختمان های قدیمی باید دیوارهای باربر را شناسایی کرد.ولی در محل کار آموزی من ساختمان دارای اسکلت و ستون بود . در ابتدا شرکت اقدام به قطع گاز ساختمان کرده و بعد از انجام این کار اقدام به برچیدن شوفاژ خانه ساختمان کرده است و وسایلی که می توانست از آن استفاده کند از ساختمان خارج کرد وسپس ساختمان مورد نظر را تخریب کرد که تخریب ساختمان ابتدا از خر پشته و پارتیشن های داخلی طبقه آخر ساختمان شروع به تخریب ساختمان با کلنگ و تیشه کردند و با احتیاط با تیشه ملاط آجرها را می کندند و در گوشه حیاط جمع آوری کردند که بعدأ قابل مصرف برای ساختمان جدید باشد و بعد دیوارهای داخلی، درها و بیرون آوردن چارچوب درهای داخلی شروع شد وسپس آسفالت پشت بام ساختمان از پشت بام کنده شده نکته مهم این است که قبل از تخریب پشت بام حتما آسفالت باید به صورت جداگانه برداشته شود چون در صورت انجام نشدن این کار تخریب پشت بام با آسفالت کاری بسیاری دشوار می شود بعد از جمع شدن آسفالت پشت بام و تخلیه آن از پشت بام به داخل کامیون و حمل و خارج کردن آن از پروژه سقف ساختمان که طاق ضربی بود تخریب شد عوامل تخریب موظف به تخریب و جمع آوری آجرهای موجود و چیدن آجرها در یک گوشه حیاط شده بودند و به ترتیب تخریب را از طبقه بالا به پایین ادامه دادند. تیر آهن های ساختمان بود که ستون ها از ساختمان قدیمی به جای مانده بود و تیرآهن در یک روز توسط عوامل تخریب بوسیله هوا برش بریده و به همراه تمام چهارچوب ها و درها و پنجره ها که قبلا از دیوارها خارج شده بود و بار کامیون شده و از پروژه خارج شدند و خاک بسیاری بود که بر جای مانده بود تمام عملیات تخریب ساختمان یک هفته ای انجام شد.
در حین انجام عملیات خاک برداری به چند فونداسیون تکی که در زمان قدیم برای مقاوم کردن زیر ستون انجام شده بود برخوردیم که مصالح موجود برای ساخت این فونداسیون ها شفته آهک بود که بسیار سنگین و مقاوم بودند که لودر با خالی کردن اطراف این فونداسیون و زیرآن موفق به خارج کردن فونداسیون های مذکور شد که دوتای آن را در یک کامیون بارزده شده به دلیل سنگین بودن آن از پروژه خارج شد. شرکت قبلا ساختمان همسایه را بیمه کرده بود تا در صورت بروز حادثه بیمه خسارت وارده را پرداخت نماید وبرای اطمینان از همسایه شرقی خواسته شده بود که در زمان خاک برداری ساختمان را تخلیه کنند.
ولی برای جلوگیری از ریزش دیوارهای محل گودبرداری به حالت نزدیک دیوار همسایه کمی شیب دادند. و مقداری شمع زده شد و همچنین مقداری شیب به خاک جلوی ساختمان دادند تا لودر بتواند به راحتی در داخل گودال رفت و آمد کند. در روز بعد چند کارگر مشغول کندن خاک های کنار دیوارهای همسایه شدند که به دلیل آسیب نرساندن به ساختمان های مجاور آن خاک ها را جابجا نکرده بودند آن ساختمانی کهنه در همسایگی شرقی زمین وجود داشت یک ساختمان چهار طبقه بود اما وقتی که کارگر ها کمی از خاک ها را خالی کردند دیده شد ساختمان دارای پی وکرسه چینی است وبا خیال راحت خاک ها را از کنار ساختمان خارج کردیم . نکته مهمی که من در آنجا مشاهده کردم حضور نداشتن مهندس ناظر در زمان خاکبرداری بود که خوشبختانه اتفاق خاصی هم پیش نیامد و در پایان روز دوم گودبرداری ساختمان با حمل خاک های اضافه به وسیله کامیون به خارج از پروژه خاکبرداری به اتمام رسید.
اجرای دیوار فونداسیون: بعد از انجام کارهای قبلی نوبت به تسطیح رگلاژ کف ساختمان بود که بوسیله شلنگ تراز انجام شد.
من در این قسمت مقداری توضیح درباره شلنگ تراز می دهم: شلنگ ترازلوله ای پلاستیکی شفافی است که دارای طول زیاد می باشد و۲سر لوله بازمی باشد واساس کارآن براساس قانون فشار هوا در لوله است . طرزکارآن به این صورت است که ابتدا آن راپرازآب می کنیم و آن قدرصبرمی کنیم تا تمامی هوای داخل لوله خارج شود آن گاه آب را می بندیم و۲ سرلوله شلنگ تراز را درست مقابل هم در۱سطح قرارمی دهیم وباید توجه کنیم که انگشت هایمان برروی سرلوله ها نباشد ، دراین صورت اگرارتفاع آب در۲لوله یکی بود ، آنگاه می توان گفت که هیچ هوایی داخل آن شلنگ تراز وجود ندارد . دراین زمان باید ۱نفریک سرشلنگ ترازرا درترازصفرصفرخیابان بگیرد وارتفاع ۴۰/۱ سانتیمتر را با آن درتمامی محیط ساختمان علامت بزند. با توجه به نقشه اجرایی ساختمان در محل هایی که احتیاج به دیوار چینی بود و ارتفاع آن دیوارها باید به اندازه ای باشد که بتن مگر و فوندانسیون داخل آن نشود. یعنی فاصله میلگردهای بالایی پی و فوندانسیون تا لبه دیوار چینی ما باید ۲۰ سانتی متر باشد. در جاهایی که دیوار فونداسیون اجرا می کنیم هیچ گونه باری از ساختمان به آن وارد نمی شود. باید توجه کرد که بعد از اجرای دیوار فونداسیون و قبل از بتن ریزی دور دیوار فونداسیون را با نایلون پیچید تا اینکه هم آجرآب بتن را نمکد و همچنین برای جلوگیری از چسبیدن بتن مگر و فونداسیون بکار می رود تا بتوان آن آجرها را بعد از خشک شدن بتن در آورد.
اثر ناخالصی های آب به روی بتن: نمک های سدیم و پتاسیم ومنیزیم محلول در آب در فعل و انفعالات شیمیایی سیمان موجود در بتن شرکت کرده و در اثر انبساط حجمی موجب خرد شدن الیاف قطعه بتنی می گردند. این خرابی در قطعاتی که درجریان آب سولفاته قرار دارند بیشتر می باشد اثر این نمک ها به روی بتن ابتدا به صورت شوره ظاهر گشته و بعد از مدتی موجب خرد شدن قطعه می شود. در این نوع قطعات که درجریان متوالی یا متناوب آب های سولفاته قرار دارند حتما می باید از سیمان ضد سولفات که درایران به سیمان نوع ۵ معروف است استفاده نمود.
ساختمان بتنی : منظور از ساختمان های بتنی ساختمانی است که کلیه اجزای اصلی آن (ستون های تیرهای اصلی و پی) از بتن و میله گرد ساخته شده باشد سقف اینگونه ساختمان ها با انواع مختلف ساخته می شود از قبیل دال های بتونی پیش ساخته –دال های بتونی ریخته شده در محل-تیرچه بلوک وغیره …
مزایای ساختمان های بتنی: ساختمان های بتنی به دلایل زیر مورد توجه مهندسین و شهرسازان قرار گرفته و روز به روز رو به توسعه است.
۱- ماده اصلی بتن که شن وماسه می باشد تقریبا در تمام نقاط کره زمین بحد وفور یافت می شود روی این اصل امکان ساختن ساختمان های بتنی را میسر می سازد.
۲- ساختمان های بتنی در مقابل عوامل جوی از ساختمان های فلزی مقاوم تر بوده و در نتیجه نسبت به ساختمان های فلزی دارای عمر طولانی می باشد.
۳- در مقابل آتش سوزی ساختما ن های بتنی نسبت به ساختمان های فلزی مقاوم تر می باشند.
۴- بعلت شکل پذیری بتن که می تواند به هر شکلی که قالب آن تهیه می شود ساخته شود.
ساختن ستون وپل به اشکال مختلف را میسر می سازد به همین علت مهندسین معمار به این نوع ساختمان ها توجه بیشتری می نمایند.
قسمت های مختلف ساختمان های بتنی: اجزاء تشکیل دهنده یک ساختمان بتنی بشرح زیر می باشد.
۱- پی ۲- ستون ۳- تیرهای اصلی ۴- سقف ۵- دیوار
اجرای بتن مگر: قبل از اقدام به پی سازی باید از استحکام خاک محل مطمئن باشیم و بدانیم که آیا زمین محل ساختمان می تواند بار ساختمان راتحمل نماید یا خیر در ساختمان های بزرگ این کار به وسیله آزمایشگاه های مکانیک خاک انجام می شود ومقاومت مجاز زمین تعیین می گردد ولی در ساختمان های کوچک باید طبق آنچه گفته شد با آزمایشات محلی مقاومت مجاز تقریبی زمین را تعیین کنیم. بتن سنگی است که مصنوعی که از مواد سنگی (شن –ماسه) آب و سیمان تشکیل شده و به علت روانی قالب خود را پر کرده و به شکل قالب خود در می آید. بتن مگر که به آن بتن لاغر هم می گویند بتنی است که سیمان آن نسبت به سایر بتن ها کم بوده و در حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم سیمان در متر مکعب شن وماسه می باشند از این بتن برای زیر پی های اصلی استفاده می نمایند و به دو دلیل این بتن زیر پی مورد استفاده قرار می گیرد. اول آنکه حد فاصلی بین بتن اصلی و خاک باشد دوم آنکه سطح پی را با این بتن رگلاژ می نمایند تا بتن اصلی پی روی سطح صافی قرار گیرد.
بعد از اجرای دیوار چینی در فردای آن روز با میکسر بتن با عیار ۱۵۰ را برای بتن مگر کف ساختمان آوردند، البته این کار به علت دمای زیاد هوا در شب انجام شد. چون خود بتن هنگام هیدراناسیون حرارت زیاد تولید می کند. پمپ روی میکسر, بتن داخل میکسر را به وسیله لوله به کف پی (یعنی روی خاک کف ساختمان به ارتفاع ۱۰ ریخته شد و یک نفر کار هدایت لوله را انجام می داد و یک نفر هم با ماله همزمان بتن کف را صاف می کرد. ولی به دلیل اینکه این بتن ریزی از ارتفاع نسبتا زیادی انجام شد، احتمال جدا شدن دانه ها بسیار وجود داشت و همچنین میکسر هم ۱ساعت و ۲۰ دقیقه به علت خرابی ماشین بعد از ساخت بتن به محل رسید. با انجام دادن این کار یک سطح صاف بر کف فونداسیون به وجود آمد با این کار بتن مگر به پایان رسید و بعد از اجرای بتن مگر نوبت به محاسبات میلگردهای مورد مصرف در ساختمان رسید محاسبات میلگردهای ساختمان از روی جدول و نقشه های ساختمان انجام شد و بعد از خریداری میلگرد ها وتخلیه آن د رپروژه آرماتور بند انتخاب شده و بعد از نوشتن قرارداد آرماتوربندی ساختمان شروع شد.
آرماتور بندی پی: آرماتوربندی از حساس ترین و با دقت ترین قسمت های ساختمانی بتنی می باشد.زیرا همان طور که قبلا گفته شد کلیه نیروهای کششی در ساختمان بهوسیله میلگردها تحمل می شود بدین لحاظ در اجرا آرماتوربندی ساختمان های بتنی باید نهایت دقت به عمل آید. برای تعیین قطر و تعداد میلگردهای هر قطعه بتنی دو منبع تعیین کننده وجود دارد اول محاسبه دوم آیین نامه در مورد اول مهندس محاسب با توجه به مشخصات قطعه بتنی قطرمیلگرد را تعیین نموده و در نقشه های مربوطه مشخص می نماید آنچه که در این تحقیق در مورد آرماتور مشخص شده فقط مربوط به آیین نامه هایی می باشد که توسط موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران پیشنهاد شده است. کارگاه آرماتوربندی باید در قسمتی جدا از کارگاه اصلی تشکیل گردد. در کارگاه های کوچک آرماتورها را با دست (آچار گوساله وکارگاه) خم می نمایند ولی در کارگاه های بزرگ خم کردن آرماتور بوسیله ماشین انجام می شود مسئول کارگاه آرماتوربندی باید از روی نقشه تعداد و شکل هر آرماتور را تعیین نموده وبه کارگران مربوطه داده و خم کردن هر سری را دقیقا زیر نظر داشته باشد تا طول آرماتور ومحل خم کردن وزاویه خم کردن وطول قلاب ها طبق نقشه انجام شود. فونداسیون ساختمان کار آموزی من دارای ابعاد ۸۰*۱۱۴۵*۹۵۰ می باشد. برای شبکه آرماتوربندی فونداسیون از آرماتورهای طولی و عرضی برای بالا و پایین فونداسیون استفاده شده بود. یعنی آرماتورهای طولی بالایی و پایینی به قطر ۲۰ میلیمتر ودر فواصل ۲۰ سانتیمتر هم اجرا شده بودند و آرماتورهای عرضی بالایی و پایینی به قطر ۱۴ میلیمتر و در فواصل ۲۰ میلیمتر اجرا شده بودند.
دانلود تحقیق گزارش کارآموزی رشته عمران تحقیق گزارش کارآموزی مهندسی معماری کار آموزی معماری

فهرست مطالب

گزارش از محل کارآموزی ۷
بخش اول:مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران ۸
اهداف طرح ۹
مشخصات عمومی طرح ۹
معرفی طرح ۱۰
رواق خانه شرقی ۱۳
کارآموزی در مصلا ۱۳
بخش دوم: ساختمان بتنی ۱۸
مزایای ساختمان بتنی ۱۸
قسمت های مختلف ساختمان بتنی ۱۹
تخریب ساختمان قدیمی ۱۹
گود برداری ۲۲
اجرای دیوار فونداسیون ۲۳
اثر ناخالصی های آب بر روی بتن ۲۴
اجرای بتن مگر ۲۶
آرماتور بندی پی ۲۸
بتن ریزی فونداسیون ۳۱
ویبره کردن بتن ۳۳
آرماتور بندی ستون ها ۳۵
بتن ریزی ستون ها ۳۸
چند نکته مهم در زمان اجرای بتن ریزی ستون ها ۴۰
نحوه صحیح ریختن بتن در قالب ۴۱
اجرای تیر بتنی ۴۳
تیرچه ۴۶
طریقه ساخت تیرچه در کارگاه ۴۷
طریقه اجرای سقف تیرچه ینولیت ۵۰
طریقه اجرای سقف تیرچه بلوک ۵۱
کلاف عرضی ۵۲
بتن ریزی سقف تیرچه بلوک ۵۴
دیوار چینی ۵۵
پله ۵۹
بخش سوم: ساختمان اسکلت فلزی ۶۰
پشت بام ۶۰
محاسبات پله

دانلود دانلود تحقیق گزارش کارآموزی رشته عمران

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *