دانلود گزارش کارورزی در مورد رشته عمران

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع گزارش کارورزی عمران

با توجه به رونق ساخت وساز در دنیای امروز و با توجه به اینکه کشور ما در حال توسعه میباشد رشته عمران و کلیه رشته های مرتبط با ان دارای اهمیت زیادی می باشد. یکی از دلایل توجه به این رشته کنترل ساخت وساز ها میباشد. فارغ التحصیلان رشته عمران باید تمام تلاش خود را برای ساخت سازه هایی ایمن و مستحکم انجام دهند.انچه که در دانشگاه ها تدریس می شود بیشتر به صورت تئوری می باشد و برای انجام محاسبات به کار می اید اما اگر این درس تئوری با تجارب عملی همراه باشد حتمابیشتر مفید خواهد بود. گذراندن کارآموزی در حین تحصیل به دانشجو این امکان را میدهد تا موضوعاتی را که در مورد آنها مطالعه کرده است بصورت واقعی مشاهده کند . از اینرو این دوره بسیار مفید و با ارزش میباشد و باعث افزایش بار علمی دانشجویان و درک بهتر مطالب میگردد. من کاراموزی خود را از تاریخ ۲۰/۰۲/۸۸ تا تاریخ ۲۰۲/۰۳/۸۸ به مدت یک ماه و گذراندن ۲۰۰ ساعت در محل کارگاه ساختمانی و راهسازی شرکت طوس عامر سپری کردم. در این مدت سعی کردم وظایفی که به من محول می شد به نحو احسنت انجام دهم. با شروع دوره کارآموزی ضمن بازدید از کارگاه و طول پروژه با عملیات در حال انجام،ماشین آلات،برنامه کاری و بخشهای مختلف عملیات و سرپرستان هر قسمت آشنا شدم. به دستور و صلاحدید سرپرست محترم کارگاه جناب مهندس دهقان نیری در دفتر فنی مشغول بکار شدم.
شرح وظایف دفتر فنی : دفتر فنی به عنوان مرکز محاسباتی پروژه نقش چشمگیری در پیشرفت آن دارد از جمله وظایف این بخش میتوان به تهیه صورت وضعیتها،نقشه های اجرایی،گزارشات روزانه،برنامه های کنترل پروژه،ارتباط با آزمایشگاه و نظارت،کنترل صورت وضعیت پیمانکاران دسته دوم و … اشاره کرد. خلاصه ای از کارهای انجام شده توسط کارآموز در این دوره تهیه برنامه ساخت تیرهای پیش ساخته،بررسی شیتهای آزمایشگاهی،تهیه قسمتی از صورت وضعیت و … میباشد. عملیات راهسازی بطور کلی در سه قسمت اجرا میشود که شامل ابنیه،عملیات خاکی و آسفالت میباشد. به کلیه عملیات انجام شده از دکاپاژ تا اساس عملیات خاکی گفته میشود. پس از مشخص شدن مسیر پروژه و ارائه نقشه ها و کدهای اولیه توسط مشاور و معلوم شدن نقاط خاکریزی و خاکبرداری بخش عملیات خاکی با ماشین آلات و هماهنگی با نقشه برداری شروع بکار مینماید. در محلهای خاکریزی خاک نا مرغوب و نباتی تا رسیدن به بستر مناسب جمع آوری (دکاپاژ) و با مصالح مناسب به ضخامت ۱۵ سانتیمتر جایگزین و متراکم میشود. در ادامه تا رسیدن به خط پروژه لایه های خاکریز با تراکم مورد و ضخامت مشخص اجرا میشود. آخرین لایه خاکریزی سابگرید میباشد که بعد از آن به ترتیب زیر اساس،اساس،پریمکت،بیندر،تک کت و توپکا اجرا میشود. برای لایه های خاکریز میتوان از مصالح مرغوب خاکبرداری نیز استفاده کرد. در محلهای خاکبرداری مثل ترانشه ها چون بستر در ترانشه ها مقاومت خوبی دارد از سابگرید به بعد اجرا میشود.
ترانشه ها به سه روش خاکبرداری میشوند : ۱٫بولدوزر ۲٫پیکور یا چکش هیدرولیکی ۳٫انفجار
مصالح زیر اساس و اساس دارای محدودیت اندازه هستند. مصالح زیراساس نباید از ۵۰ میلیمتر و اساس نباید از ۳۸میلیمتر بزرگتر باشند.
عملیات خاکی : عملیات خاکی شامل تمام مراحل زیرسازی و روسازی جهت پخش آسفالت میباشد برای این منظور خط پروژه بر اساس پروفیل طولی خاکبرداری ،خاکریزی و تسطیح میباشد.
دانلود پروژه گزارش کارورزی عمران کاراموزی عمران شرکت طوس عامر کارآموزی رشته عمران

فهرست مطالب

مقدمه
شرح وظایف دفتر فنی
عملیات خاکی
مشخصات قشرزیراساس
قشر اساس
سنگ شکن
ابنیه
دستورالعمل ارزیابی مقاومت و پذیرش بتن
آسفالت
بین گرم
پخش آسفالت
آزمایش مارشال
درصد قیر
آزمایشات خاک شامل
آزمایشهای بتن
آزمایشات آسفالت
آزمایش مارشال سه نمونه ای
نمونه های دانسیته
شرح کارآموزی

دانلود گزارش کارورزی در مورد رشته عمران

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *