گزارش کارآموزی عمران،ساختمان بتنی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی عمران،ساختمان بتنی

عملیات کلی ساختمان بتنی به ترتیب مرحله اجرا عبارتند از :
– مشاهده زمین و تهیه نقشه های معماری و اجرایی
– آزمایشات مکانیک خاک برای تعیین مقاومت خاک محل و تیپ بندی خاک – پی کنی و گود برداری و شمع کوبی در صورت لزوم
– اجرای پی ساختمان( شامل مراحل ارماتوربندی و قالب بندی و بتن ریزی) – اجرای ستون ها و تیرها ( شامل آرماتوربندی و قالب بندی و بتن ریزی و شمع بندی )
– اجرای دیوارهای برشی ( شامل مراحل ارماتور گذاری و قالب بندی و بتن ریزی )
– اجرای راه پله ( شامل ارماتور بندی و قالب بندی و بتن ریزی دال بتن )
– اجرای انواع سقف اعم از تیرچه بلوک ، دال یکطرفه و دوطرفه ، کامپوزیت و سقف کاذب ( شامل ارماتورگذاری و قالب بندی و بتن ریزی )
– نازک کاری اعم از گچ و خاک و گچ کاری و…
– نما کاری ساختمان

قبل از تهیه نقشه های سازه ای بایستی نوع خاک محل مشخص شود برای این منظور ابتدا نمونه هایی از خاک گرفته می شود و آزمایشات مکانیک خاک بر روی ان انجام می گیرد اگر مقاومت خاک در حد مطلوب بود که پی ساختمان را بر روی همان بستر خاک بنا می کنیم در غیر این صورت باید از لایه های پایین تر توسط گمانه زنی نمونه برداری کرد تا به خاک مطلوب برسیم .اگر بستر خاک مناسب چندان پایین نبود می توان با خاک برداری به سطح مورد نظر برسیم در غیر این صورت با ایجاد چاهک و شمع کوبی پی سطحی خود را مستحکم می کنیم . از کارهای دیگری که در آزمایشگاه مکانیک خاک انجام می گیرد تعیین مقاومت فشاری نمونه های بتنی می باشد . از هر طرح اختلاط سه نمونه برداشته می شود یک نمونه ۷ روزه یک نمونه ۲۸ روزه و یک نمونه هم شاهد می باشد که برای مواقع ضروری در آزمایشگاه نگهداری می باشد.
قالب بندی پی : در پی ها هم می توان از قالب اجری استفاده کرد ( دیوار چینی دور پی ) و هم می توان از قالب های چوبی با پشت بند استفاده کرد . در حالت اول که عمومی تر نیز می باشد بایستی کمی خاک برداری اضافه تر جهت تعبیه فضای قالب ( حدود ۱۲٫۵ سانتی متر از هر طرف ) نسبت به ابعاد پی انجام گیرد و این خاک برداری در قالب های چوبی بسته به زاویه پشت بند بیشتر اجرا می گردد.
قالب بندی ستون ها :برای قالب بندی ستون ها از قالب های فلزی استفاده می شود . این قالب ها را بایستی کاملا با پیچ و مهره محکم کرد تا در هنگام بتن ریزی بر اثر نیروی ناشی از وزن بتن قالب ها از هم فاصله نگرفته و ستون به اصطلاح شکم ندهد.ارتفاع این قالب ها ۱٫۵ متری است.
بتن ریزی ستون ها : پس از قالب بندی ستون ها نوبت به بتن ریزی ستون ها می رسد . برای بتن ریزی ستون ها بتن را از ارتفاع ۱٫۵ متری ریخته تا از جداشدگی اجزای
بتن جلوگیری شود .پس از پایان بتن ریزی با چکش های پلاستیکی به ارامی ضرباتی به قالب ها می زنیم تا بتن فضاهای خالی را پر کند. شدت ضربات نبایست به قدری باشد که احیانا قالب ها جابجا شوند . سپس شروع به ویبره کردن بتن ستون کرده تا هوای بتن کاملا گرفته شود . نوع ویبراتور با توجه به اسلامپ بتن و فاصله میل گردها انتخاب می شود.
آرماتور بندی تیرها : ارماتور بندی تیرها نیز مانند ستون هاست . با این تفاوت که در تیرها نیازی به وصله ارماتورها نیست . در نقاط تکیه گاه از میل گردهای تقویتی استفاده می شود. فاصله خاموت ها در نقاط نزدیک تکیه گاه به دلیل کنترل برش کمتر می شود.
ساختمان بتنی دانلود گزارش کارآموزی ساختمان بتونی عمران دانلود گزارش کارآموزی عمران ساختمان بتنی

این گزارش کارآموزی بهمراه تصاویر مربوطه می باشد

فهرست مطالب

آشنایی با مکان کارآ موزی ۶
عملیات کلی ساختمان بتنی ۶
مشاهده زمین و تهیه نقشه های معماری و اجرایی ۷
آزمایشات مکانیک خاک برای تعیین تیپ خاک و تایید کفایت خاک ۸
پی کنی و گود برداری ۹
شمع کوبی (pier )11
انواع پی ۱۲
آرماتوربندی پی ۱۵
قالب بندی پی ۱۷
بتن ریزی پی ۱۷
آرماتوربندی ستون ها ۱۸
قالب بندی ستون ها ۱۹
بتن ریزی ستون ها ۱۹
آرماتور بندی تیرها ۲۰
قالب بندی ستون ها ۲۱
بتن ریزی تیرها ۲۲
اجرای دیوار برشی ۲۲
آرماتور بندی دیوارهای برشی ۲۳
قالب بندی دیوارهای برشی ۲۴
اجرای راه پله ۲۴
انواع سقف ۲۵
نازک کاری و نما کاری ۳۲
نماکاری ۳۲

دانلود گزارش کارآموزی عمران،ساختمان بتنی

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *