گزارش کارآموزی معماری شرکت نظارت ساختمان

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی نظارت ساختمان

مهمترین تحصیل کار آموزی و کارورزی است زیرا شما عیناً و عملاً وارد حرفه خود شده اید و می توانید به خوبی از آن تجربه کسب کنید مقدمه ای برای کار است و اگر کسی خوب نتواند موضوع کارآموزی را درک کند مطمئناً در آینده نیز نمی تواند کار خوبی داشته باشد و این تجربه کاری باعث سازندگی و ایجاد کسب و کار بهتر می شود .
با توجه به رابطه نا مناسب دانشگاه و صنعت در کشور ایران و با عنایت به این موضوع که اصولاً مطروحه در دانشگاه که شکل تئوری داشته در رابطه عملی این مباحث با موضوعات به کار گرفته شده در صنعت برای دانشجویان به طرز روشنی بیان نمی شود معمولاً دوره های کارآموزی فرصت مغتنمی است برای آشنایی دانشجویان رشته های مختلف با مسائل و مشکلات موجود در صنعت و ایجاد رابطه بین علوم تحصیل شده در دانشگاه و مسائل فنی به کار گرفته شده است.
پس از رسیدگی مداوم و مراقبتهایی که از ستونها و تیرها شده بود نوبت باز کردن قالبها رسیده بود . پس از باز کردن پینها و چفت و بستهای قالب ستون با ضربات تقه‌ای به قالب، قالبهای ستون یکی پس از دیگری از تنه ستون جدا شدند اگرچه سطح ستون کاملاً صاف و صیقلی بود ولی دارای فضاهای خالی ریزی بود که متعلق به آب اضافی بتن بود. پس از جدا کردن قالبها باید سطح ستون آب پاشی می شد که توسط یکی از کارگران این کار انجام شد . در این مرحله می بایست با دقت قالب تیرها را جدا می کردیم.برای این کار از بر تکیه گاه شروع کردیم و به آرامی جلو رفتیم تا این کار هم نهایتاً به پایان رسید . به ترتیب قبل این قسمت هم آب پاشی شد تا به سخت شدن بتن کمک کند. کاری که باید امروز در ادامه انجام می دادیم آرماتوربندی ادامه ستون برای طبقه فوقانی (دوم) بود . که با حمل آرماتورهای برش خورده از کارگاه آرماتور به کارگاه ساختمان شروع شد و به طریق که قبلاً به خلاصه تشریح شده بود سر هم شد تا در بالاترین نقطه ستونی به تیرهای سقف متصل شود . که این کار هم در زمان مقتضی و پیش بینی شده (ساعت کاری امروز) به پایان رسید . و کار امروز با باز کردن قالبها شروع و با آرماتوربندی تیر و ستون طبقه دوم به پایان رسید . ابتدا در هر تکیه گاه تیرچه اول را می گذاریم (قابل ذکر است برای اطمینان از تحمل نیروهای وارده بر سقف در بر تکیه گاه دو عدد تیرچه در کنار هم می‌گذاریم). سپس به اندازه یک بلوک فاصله می گذاریم و بعد یک تیرچه دیگر می‌گذاریم و دو باره به اندازه یک بلوک (در حدود ) فاصله را رعایت می کنیم . بعد از تیرچه ریزی و رعایت فواصل بین تیرچه ها نوبت به قرار دادن بلوکهای پلاستوفوم می رسد که به عنوان قالب در بین تیرچه ها قرار می دهیم . البته در طبقه پائین از بلوکهای سفالی استفاده کردیم .
البته استفاده از بلوکهای پلاستوفوم دارای معایب و محاسنی می باشد که به عبارت زیر می باشد : معایب : ۱- مقاوم نبودن این بلوکها در برابر حرارت ۲- عدم چسبندگی با ملات برای سفت کاری و نازک کاری که البته این نقیصه با سقف کاذب پوشیده می شود .
محاسن : ۱- باعث سبکی کل سازه می شود ۲- به علت آسانی برش این بلوکها قالبی یکدست بدست می آید . ۳-آسانی در حمل و نقل این بلوکها
بعد از ریختن بلوکها در فواصل معین شده و قالببندی اطراف شاه تیرها نوبت به بتون‌ریزی می رسد . که طبق معمول بوسیله میکسر بتون تهیه شده به پای کار می‌آید و بوسیله پمپ بتون که ماشینی چرثقیل گونه می باشد . بتون به ارتفاع و تراز معین پمپ می شود . باید توجه داشت که تخلیه بتون از فاصله پائین انجام شود که باعث بر هم خوردن دانه بندی بتون نشود که خود در کیفیت بتون تأثیر دارد. پس از بتون ریزی نوبت به عمل ویبره می رسد که توسط دستگاه ویبراتور انجام می‌شود که باعث همگن شدن و تخلیه هوای اضافی در بتون می شود که حدود آن قبلاً ذکر شده است و در نهایت نوبت به ماله کشی می رسد که برای بدست آوردن سطح صاف و یکدست انجام می شود . مراقبت و نگهداری از بتون ریزی از مراحل کار می باشد . بعضی از موارد ، مشکلات و مسائل جانبی دیگر احتمالی در کارگاه ناخود آگاه پیش می‌آمد که در ابتدای گزارش قرار شد در انتها نگاهی گذرا به آن داشته باشیم.
با تکمیل دیوارکشی و آماده شدن قالب فنداسیون ؛ آرماتورهایی را که قبلاً آرماتوربندها خمکاری و قطع و وصلها را انجام داده اند برای ترکیب و آماده کردن ستونها و شناژبندی ها به سطح کارگاه منتقل می شود تا با سر هم شدن آرماتورها و ایجاد ستونها و فنداسیون به پیشبرد کار کمک شود . پس از آوردن میلگردها ابتدا آرماتور فنداسیون بسته شد به صورتی که ابتدا آرماتور کف (راسته ها) انداخته شد و بوسیله مفتول بسته تا از حرکت کردن جلوگیری شود (در ضمن باید سعی شود جنس دیوار به صورتی باشد که بعدازبتن ریزی به آن نچسبد و به راحتی تخریب شود ، درداخل دیوار از پلاستیک استفاده می شود و از ملات گچ یا گچ و خاک استفاده می شود) . بالاخره بعد از گذاشتن آرماتورهای راسته و گذاشتن خاموت داخلی و اودکاها و بستن آنها بوسیله مفتول نوبت به قرار دادن آرماتور ستون می رسد.
بتن ریزی باید به صورتی انجام شود که اگر در اثر زیادی بتن ریزی فاصله لایه های بتن به صورتی بود که بتن قبلی کم آب و خشک شود باید با آب پاشی لایه قبلی را آماده گیرایی با لایه جدید کنیم . در ضمن عمل ویبره باید تا حدی انجام شود که ۱-شیره بتن مقدار خیلی جزئی بالا بزند ۲-آنقدر عمل ویبره انجام شود تا حبابهای هوا به طور کلی بالا بزند ۳-به مدت ۵ دقیقه کل حجم بتن ریزی ویبره شود . بعد از ریختن بتن و عمل ویبره زنی تا فردا حدوداً (با مواد مضاف) بتن گیرایی اولیه را دارد . باید توجه کرد در هنگان بتن ریزی باید سطح صافی را بوسیله ماله کشی بدست آورد تا بتوان کارهای دیگر را در سطح تراز بدست آمده انجام داد .
کارآموزی به عنوان یک موقعیت مناسب که کارآموز باید از لحظه به لحظه آن استفاده ببرد می‌تواند زمینه پیشرفت و ارتقاع سطح علمی کارآموز هم از لحاظ عملی و هم از لحاظ نظری مفید و موثر باشد.
گزارش کارآموزی نظارت ساختمان دانلود پروژه کارآموزی نظارت بر یک ساختمان گزارش کارآموزی نظارت ساختمان

فهرست مطالب

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
طریقه شرکت در پروژه
نوع نظارت و بررسی در ساخت و ساز
نظارت بر نحوه انجام کار
معایب
عکس ها در حین انجام کار
عکس ها در پایان کار
نتیجه گیری و ارزشیابی

دانلود گزارش کارآموزی معماری شرکت نظارت ساختمان

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *