گزارش کارآموزی برای رشته معماری

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی رشته معماری

شرکتهای پیمانکاری به شرکتهایی گفته میشودکه عهده داراجرای‌کاری از سازمانی شخصی و خلاصه منبعی با قیمتهای معینی می گردد . و انجام اجرای عملیات آنرا بعهده می گیرد . و این شرکتها می تواند در ملکیت یک و یا چند نفر باشد که به یکی از صورتهای تشکیل شرکت مانند شرکت سهامی ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت مختلط غیر سهامی ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت نسبی و یا شرکت تعاونی بوجود می آید . به هر ترتیب پس از تشکیل شرکت یک نفر از سهام داران به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب می گردد و وکلیه وظایف اداره امور شرکت و مدیریت اجرایی پروژه را عهده دار خواهد بود . با توجه به وظایفی برای مدیریت عامل شرکت وجود دارد لازم است که از امور تجارت – حقوق ـ مالی ـ روابط کارکری و امور مهندسی و تولیدی و خلاصه مدیریت اطلاع کافی داشته باشد . و بتواند در شرایط مختلف روشهای مناسب برای اجرا و پیشبرد کارها انتخاب نماید . و در کارهای برآورد ، برنامه ریزی ها و خرید و تدارکات و سازمان دهی و کنترل کارها وارد به امور و آگاهی کامل داشته باشد.
تعریف شرکت پیمانکار وگروه شرکتهای پیمانکاری : شرکت پیمانکار ی ساختمانی یا تاسیساتی وبا تجهیزاتی شخصی است حقوقی که برای انجام عملیات ساختمانی یاتاسیساتی یا تجهیزاتی طبق قوانین بصورت شرکت سهامی خاص تاسیس گردیده و به ثبت رسیده باشد وکلیه سهام آن متعلق به اشخاص است.
بطور کلی انجام مطالعات اولیه فنی و واقتصادی و توجیهات لازم آن با در نظر گرفتن خصوصیات خاص هر پروژه و ومحل اجرای آن نیاز به ایجاد و چگونگی بهره برداری از آن برای شروع ، از ضروریات اجرای یک طرح در یک منطقه است . نتایج این مطالعات اولیه بصورت یک گزارش کامل و جامع در مورد پروژه مورد نظر برای کار فرما فراهم می گردد و باین وسیله کارفرما با دریافت این گزارش و پس از قبول آن سرمایه مورد نظر را با توجه به شرایطی که بعدا ذکر خواهد شد ، دراختیار محریان و کنترل کنندگان پروژه قرار می دهد . در این رابطه با توجه به خصوصی با دولتی بودن طرح مورد نظر و درآمدهای احتمالی آینده پروژه و یا خدماتی بودن آن به صورت عام المنفعه و توجیه نیاز در مورد اجرای طرح مذکور با داشتن آمار و ارقام کافی ، شمناسایی و ارزیابی محیط و ویژگی های اقلیمی منطقه داشتن توجیهات لازم در زمینه سیاستهای کلی سرمایه گذاری چه از نظربخش دولتی و یا خصوصی ،برسی چگونگی وضع اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی منطقه، تعیین منابع سرمایه گذاری ، شناخت عوامل اصلی تولید کننده ، بررسی اجمالی مشکلات طرح و ارائه خطوط کلی پیشنهادی برای حل مشکلات مذکور ، بررسی خصوصیات معماری منطقه ، توصیه های لازم برای روشهای اجرایی طرح ، تخمین هزینه های اجرایی طرح ، ارائه اطلاعات لازم در مورد نوع کاربری زمین برای طرح مورد نظر ، و آشنایی با مقررات و قوانین منطقه مصالح ساختمانی و نیروی انسانی مورد نیاز ، ( شناخت پتانسیلهای منطقه ) و خلاصه بررسی وضع موجود و عوامل موثر در طراحی و تولید و ارائه روشهای مختلف با نتیجه گیریهای لازم، از جمله موارد اساسی در بررسی ضرورت اجرای یک طرح در یک منطقه می باشد.
تیرچه : عنصر پیش ساخته ای است متشکل از بتن و فولاد به مقع تقریبی T که در دو نوع تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده تولید می شود.
تیرچه پیش ساخته خر پایی : از خرپایی فولادی وپاشنه بتنی متشکل شده است . و در صورتی که دارای قالب سفالی باشد تیرچه کف دار نامیده می شود.
بلوک : از بلوک بعنوان قالب همیشگی یا قالبی که پس از اجرا باقی می ماند،برای قالب بندی زیر بتن پوششی استفاده می شودقسمت زیرین بلوک جهت تامین سطحی مسطح برای انجام کارنازک کاری تعبیه می گردد. بلوک ها در محاسبات مقاوما سقف به حساب نمی آیند واساسا به منزله قالب هایی هستند که باید نیروهای اجرایی پیش ازبتن ریزی سقف راتحمل نمایندمثلا دررویسقف پیش ساخته ازبتن ریزی ، تحمل نیروهای حاصل ازرد شدن چرخ فرغون راداشته باشند.
مواد تشکیل دهنده بلوک نباید روی بتن اثر شیمیایی داشته باشند. ارتفاع وطول بلوک ، تابع ضخامت کل سقف وفاصله تیرچه ها از هم است . عرض بلوک معمولا ۲۰تا۲۵سانتی متر است . تیغه های دوطرف بلوک جهت جابه جایی بهتر بتن در بین دوبلوک ( جان تیر ) بشکل شیب دار طراحی می گردند وزن بلوک باید طوری باشد که به آسانی بادست درروی سقف جابه جا گردد.وحداکثر از ۲۰کیلوگرم بیشتر نشودمعمولا وزن بلوک سفالی ۷ کیلوگرم ووزن بلوک های بتنی با مصالح رودخانه ای ۱۱تا۱۷کیلوگرم است . نکته ای که بهتر است درموردبلوک های بتنی وسفالی رعایت شود.این است که اگر ازتیرچه باقالب سفالی استفاده می شود. بهتراست که ازبلوک سفالی نیز استفاده گردد. زیرا بعلت هماهنگ بودن مصالح بعداز سفید کاری روی سقف ایجادسایه نمی نمایند خصوصیت یک سفال خوب این است که باید عاری از ترک ودانه های آهکی باشد. ورنگ آن یکنواخت بوده وبطور یکسان پخته شده باشد. سطوح بلوک سفالی باید صاف وعاری از انحنا وخمیدیگی ودارای لبه های تیز ومستقیم بوده و بافت زیر ومتراکم داشته باشند. وهمچنین سطح خارجی بلوک ،به جهت ایجاد چسبندگی لازم به بتن باایی وهمچنین به نازک کاری زیر سقف شیار دار می باشد.
میلگردهای افت حرارت : بعداز اتمام سقف وگذاشتن. کلیه آهنها یک سری میلگرد. در جهت عمود برمیلگردهای بالای تیرچه وروی بلوک ها به فاصله حداکثر۵/۲ سانتی متر از یکدیگر قرار می گیرند. که این امر برای مقابله با تنش های متفرقه دربتن پوششی وبه منظور جذب تنش های ناشی ازافت وتغییرحرارت منظور می شود.
میلگرد ممان منفی : درمحل تکیه گاههای تیرچه ممانی ( اندازه حرکت ) ایجادمی شود که اندازه آن برابربا نیروضربدر فاصله تا تکیه گاه است که این ممان باید بوسیله میلگردهای تحمل شود. به این لحاظ اگردوعدد تیره به یک تیرختم شود. میلگردهای بالایی تیرچه ها رابوسیله میلگردی که قطراین میلگرد. توسط محاسبات بدست می آید. بهم وصل می کنیم. درآخرین قسمتی که تیرچه برروی تیرقرارمی گیرد. میلگرد را خم کرده وقسمت خم را داخل آهنهای تیرقرارداده وقسمت مستقیم راروی آهن فوقانی تیرچه گذاشته وچند بتن پوششی .
پس از چیدن تیرچه وبلوک وبستن آرماتورهای تیرها وبستن میلگردهای ممان منفی ومیلگردهای حرارتی اقدام به بتن ریزی می نمایم . قبلا ازبتن ریزی باید. یکبار دیگر کلیه آماتورهای تیرها و آرماتورهای سقف کنترل شده ومخصوصا فاصله آنها ازیکدیگر واتصال آنهابه همدیگر بازدید شود. بهتراست برنامه ریزی طوری انجام شود. که کلیه بتن سقف دریک روزریخته شود. اگر بعللی این کار ممکن نشد. باید محل قطع بتن باقطر مهندسی محاسبه باشد. محل قطع بتن بهتر است روی بلوک ها باشد. نه روی تیرها وشاه تیرها باید دقت شود. که فاصله بین بلوک ها که تیرچه قرار دارد. از بتن کاملاپر شود.ضخامت بتن روی سقف باید یکنواخت بوده وباید در ضمن بتن ریزی وقبل از آنکه بتن کاملا سخت شود.روی آن بوسیله ماله کشی تخت گردد.
حمل ونقل وانبار کردن تیرچه : حمل ونقل وانبار کردن تیرچه باید بادقت انجام شود زیرا دراثر کوچکترین بی احتیاطی درموقع حمل ونقل ویا انبارکردن آنها ،ممکن است تیرچه شکسته ویاترک بخورد ودرموقع نصب نیز ترکها مشاهده نشده ودردراز مدت موجب خصارت جبران ناپذیری شود. درموقع حمل ونقل بهتراست از میلگردهای بالایی بعنوان دستگیره استفاده شود. وبهتر است. بوسیله دو نفر کارگردوسرتیرچه گرفته شودوبطوریکه اگرتقریبا طول تیرچه رابا نمایش دهیم تیره ازمحل ازدو سر تیرچه گرفته شود بطوریکه فاصله دوکارگر از هم باشد درموقع ابنارکردن تیرچه بایدآن را کاملا مسطح نموده و انها رادرکنار هم قراردهیم آنگاه روی تیرچه های ردیف اول را حداکثر بفاصله یک متر به یک متر چوب چهارتراش قرارداده وتیرچه ردیف بعد راروی آن قرار می دهیم . باید دقت شود که کلیه چهارتراش های هرردیف دریک محور واقع شود. وفاصله تخته های کنار تالبه تیرچه بیش از۲۰-۵۰سانتی متر نباشد. بدین طریق می توان حداکثر تا۶ردیف تیرچه راروی هم انبار نمود. بهتر است تیرچه های هم طول با هم انبار شود زیرا دراین صورت درموقع استفاده ازجابه جایی بیهوده آن جلوگیری می شود.
اجرای سقفهای تیرچه وبلوک : قبل از هراقدامی باید دقت نمود که ترک خوردگی ویا شکستگی درتیرچه موجود نباشد. بعداز ایجاد تکیه گاههای موقت تیرچه ها راروی تیرهای اصلی قرار می دهند. که این تیرها یا فلزی هستند ویا بتنی ویا آجری . سپس برای حفظ فاصله تیرچه ها از هم یک بلوک رادرابتدا ویک بلوک رادرانتهای آن قرار می دهند. آنگاه قالب بندی وشمع بندی بوسیله چهارتراش هاعمود برجهت تیرچه انجام می شودکه درمورد تیرچه های درحدود دهانه به طرف بالا درنظرمی گیرند. تاسپس از بارگذاری خیرحاصل ازوزن آن که به سمت پایین است حذف شده وسقف مسطح گردد. بطورکلی .چهارتراش ها وشمع ا باید طوری نصب شوند. که بتوانند درمقابل نیروهای وارده مقاومت نمایند برای این منظور دراجرای تکیه گاههای موقت وجمع آوری آن ،نکته های زیرباید رعایت شود.
گزارش کارآموزی برای رشته معماری دانلود پروژه گزارش کارآموزی رشته معماری کار آموزی در مورد رشته معماری کارآموزی برای رشته معماری

فهرست مطالب

وظایف و تشکیلات شرکتهای پیمانکاری
تعریف شرکت پیمانکار وگروه شرکتهای پیمانکاری
تقسیم بندی کارهای پیمانکاری
رشته ابنیه
شناخت از مسائل اولیه کارگاه
تیرچه
تیرچه پیش ساخته خرپایی از اجزاء زیر تشکیل می شود
بلوک
میلگردهای افت حرارت
میلگرد ممان منفی
حمل ونقل وانبار کردن تیرچه
اجرای سقفهای تیرچه وبلوک
تعبیه سوراخ درسقف
سقف های طره ای ( کنسول )
جزئیات بتن پوششی سقف تیرچه بلوک
بتن
سیمان
نسبت اختلاط اجزاء بتن
قرنیز
نشانه گذاری یا اجرای کرم بندی
شمشه گیری
عایق کاری
موزاییک کاری
کرم گذاری بوسیله موزاییک
کرم گذاری متقابل و گونیا سازی
فرش کردن موزاییک به کمک ریسمانکار
محوطه سازی
جان پناه پشت بام
کاشی کاری
سنگ کاری
نصب درب پنجره

دانلود گزارش کارآموزی برای رشته معماری

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *