گزارش کارآموزی عمران و معماری،عملکرد مسکن و شهرسازی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است،همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی عملکرد مسکن و شهرسازی

پی کنی جهت ایجاد فنداسیون ( پی ، شالوده ، فونیزه ) در داخل زمین ایجاد می شود. پی کنی به توجه به نقشه های اجرایی و ابعاد پی ها و با در نظر گرفتن قالبها می باشد . مثلاً اگر قالب پی آجری به ضخامت سانتی متر باشد چنانچه مربعی به ضلع ۱۵۰ سانتی متر باشد اگر از هر طرف ۱۵ سانتی متر جهت قالب بندی در نظر بگیریم ، بایستی ابعاد ۱۸۰در ۱۸۰ سانتی متر حفاری گردد.
پی سازی : نقش پی در ساختمان تحمل بارهای وارده از ساختمان و انتقال آن به زمین زیر آن است . بنابراین پی ساختمان بایستی دو خصوصیت زیر را دارا باشد .
۱- جنس پی و نوع آن و ابعاد آن بایستی طوری باشد که خود بتواند بارهای وارده را با اطمینان کامل تحمل نماید . ۲- ابعاد پی به ویژه طول و عرض آن باید به گونه ای باشد که بتواند با ایمنی کافی بار وارده را با توجه به مقاومت خاک به زمین انتقال دهد . بر حسب نوع ساختمان و خاک محل و موارد دیگر ، پی ساختمان را به صورت غیر مسطح و مسطح می توان ساخت.
پی های غیر مسلح : این نوع پی ها معمولاً برای ساختمان های با مصالح بنایی ( دیوار باربر ) کاربرد دارد، از نقطه نظر مصالح به کار رفته انواع و اقسام مختلف دارد .
شفته ریزی : شفته مخلوطی است از خاک محل ، شن و ماسه ، آهک و آب.
پی های مسلح :‌ پی های بتن مسطح برای تحمل بار دیوارها و ستون های بتنی به طور کلی برای انواع ساختمان ها کاربرد دارد و بسته به وزن طبقات ( تعداد طبقات ) و موقعیت آن در روی زمین و همچنین جنس و مقاومت خاک از یکی از انواع متداول فنداسیون های بتن مسطح می توان استفاده نمود .
نحوه عمل فن ها از این قرار است : بار وارد بر آن را در روی یک سطح نسبتاً بزرگ خاک توزیع می نماید و در نتیجه شدت تنش وارده ( نیرو بر واحد سطح ) را کامل داده ،‌ تا خاک بتواند در کمال اطمینان وزن وارده را تحمل نماید . به عنوان مثال اگر مقاومت مجاز ۲ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب باشد و ستونی با مقطع ۲۰*۲۰ وزن ۴۰ تن را بخواهد تحمل نماید تنش وارد بر ستون ۱۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب فرو می رود که اگر بخواهیم ستون را مستقیماً در روی زمین قرار دهیم و خاک تحمل نکرده و ستون در زمین فرو می رود بنابراین بار ۴۰ تن را باید بر روح سطح بزرگتری که همان سطح پی است را توزع نمود تا تنش وارده به خاک از مقاومت پی مجاز آن کمتر شود و زمین بتواند آنها را تحمل نماید.
کارآموزی عمران اجرای ساختمان مسکونی

فهرست مطالب

عملکرد مسکن و شهر سازی
کارآموزی عمران
ارزیابی بخشهای مختلف با رشته علمی کارآموز ۳
مقدمه ۴
پیرامون بتن ۵
اختلاط بتن ۶
خصوصیات مخلوط بتن ۷
آرماتوربندی ستونها ۷
قالب بندی ستونها ۸
ویبره زدن بتن ۹
عمل آوری ستونهای بتنی ۹
کله وراسته ۱۰
بلوکاژ ۱۰
تیرچه ۱۰
بلوک ۱۰
مزایای سقف تیرچه بلوک ۱۱
پله های بتن مسلح ۱۲
– انواع پله های بتن مسلح ۱۳
دالها ۱۴
دیوارها ۱۶
– دیوارهای حایل ۱۶
– دیوارهای باربر ۱۷
– دیوارهای زیرزمین ۱۷
– دیوارهای غیرباربر ۱۸
– دیوارهای برشی ۱۸
ستون ۲۰
خاموتهای موازی ۲۰
فولادهای بکاررفته در ساخت ۲۲
میلگرد (آرماتور) ۲۲
شبکه ها یا توری های جوش شده ۲۲
مفتول وکابل ۲۲
میلیگردهای حرارتی وجمع شدگی ۲۳
فواصل آرماتور ها ۲۴
خاموت ۲۵

دانلود گزارش کار آموزی عمران و معماری،عملکرد مسکن و شهرسازی

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *