گزارش کارآموزی موسسه آفات و بیماری های گیاهی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی موسسه آفات و بیماری های گیاهی بخش علف های هرز

وطن اصلی این گیاه آمریکای جنوبی است. درقرن شانزدهم در کشور پرو به مقدر زیاد کشت می‌شده است. در قرن هفدهم گوجه فرنگی به انگلستان و هلند راه یافت. گوجه فرنگی در حال حاضر در تمام مناطق دنیا کشت می‌شود و تقریبا در تمام فصول سال وجود دارد. گوجه فرنگی با نام علمی Solanum lycopersicum یکی از گیاهان متعلق به تیره سیب زمینی از دو لپه‌ایها می‌باشد. گیاهی است علفی و دارای برگهای مرکب از برگچه‌های فرد نا مساوی که به حالت طبیعی و یا پس از لمس کردن بویی ناپسند و قوی از آن استشمام می‌شود. گلهای آن رنگ مایل به سبز دارد و به صورت منفرد یا به تعداد کم در مجاور هم ظاهر می‌گردد. میوه‌اش گوشت‌دار ، قرمز رنگ و به ابعاد مختلف است و پس از رسیدن رنگ قرمز زیبایی پیدا می‌کند.
گوجه فرنگی : نحوه استفاده : به شیوه های مختلف در غذا مصرف میشود.
خواص : گوجه فرنگی Tomato
نام علمی Lycopersicum esculentum
کلیات گیاه شناسی : گوجه فرنگی از هزاران سال پیش وجود داشته است ولی البته باندازه یک گیلاس بوده است و کم کم در اثر پرورش درشت تر شده است . وطن اصلی این گیاه از آمریکای جنوبی است . درقرن شانزدهم در کشور پرو به مقدر زیاد کشت می شده است . در قرن هفدهم گوجه فرنگی به انگلستان و هلند راه یافت و چون بسیار گران بود فقط مردم ثروتمند می توانستند از آن استفاده کنند و بنام سیب عشق معروف شد . گوجه فرنگی در حال حاضر در تمام مناطق دنیا کشت می شود و تقریبا در تمام فصول سال وجود دارد گوجه فرنگی انواع مختلف دارد و در حدود شانزده نوع آن در بازار بفروش می رسد . یک نوع آن گوجه فرنگی سفید است که دارای اسید نمی باشد . گوجه فرنگی را باید هنگامیکه کاملا رسیده است از بوته چید و مصرف کرد زیرا گوجه فرنگی نارس و سبز است و برای بدن مخصوصا کلیه ها مضر است البته در کشورهای صنعتی گوجه فرنگی را کال می چینند تا هنگامیکه به مقصد می رسد و یا در انبار می رسد و قرمز می شود . اگر گوجه فرنگی کاملا قرمز باشد ولی هنگامیکه آنرا باز می کنند تخم آن سبز باشد نشانه این است که گوجه فرنگی را کال چیده اند و بعدا رسیده است . گوجه فرنگی گیاهی است یکساله دارای شاخه های زیاد که ارتفاع آن تا حدود یک متر می رسد . گلهای آن زرد رنگ است که از کنار شاخه ها و یا ساقه آن بیرون می آید . مویه آن گرد و یا تخم مرغی و برنگ زرد و یا قرمز دیده می شود .
خواص داروئی: گوجه فرنگی گر چه دارای اسید سیتریک است اما بدن را قلیایی می کند.
گزارش کارآموزی موسسه آفات و بیماری های گیاهی بخش علف های هرز موضوع تحقیق کارآموزی مؤسسه آفات و بیماری های گیاهی بخش علفهای هرز کارآموزی موسسه آفات و بیماری های گیاهی (بخش علفهای هرز) خواص کامل گوجه فرنگی فواید دارویی و درمانی گیاه گوجه دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته کشاورزی ورد کارآموزی مؤسسه آفات و بیماری های گیاهی

این کارآموزی بهمراه تصاویر می باشد

فهرست مطالب

مقدمه
ترکیبات شیمیایی
خواص دارویی
ترکیبات شیمیایی
خواص داروئی
مضرات
گوجه فرنگی
کلیات گیاه شناسی
خواص داروئی
pH مخصوص اینکار تعیین
قسمت مدرج
مراحل کشت دو ایزوله

دانلود گزارش کارآموزی موسسه آفات و بیماری های گیاهی

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *