گزارش کارآموزی در شرکت عایق سازی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی در شرکت عایق سازی

گزارش کارآموزی در شرکت عایق سازی : به منظور تولید آهن ابتدا سنگ معدن آهن که شامل ترکیبات اکسید آهن ، منگنز، کلسیم و سیلیکاتها می باشد . پس از حمل به کارخانه ذوب اهن طی مراحلی به صورت آگلومره در می آید . پس از شارژ آگلومره در کوره بلند آهک به ان اضافه می شود . همچنین در این مرحله کک هم اضافه شده که نقش گرما زائی فرایند را دارد و عملیات اصلی که همان احیاء آهن می باشد را انجام ی دهد . پس از طی این پروسه در کوره بلند ، آهن ذوب شده از قسمت پایین کوره خارج شده و از قسمت بالای آن ذوب سرباره خارج می گردد . این ذوب در پاتیلهای ۲۰ تنی به کارگاه سرباره منتقل شده و در وانهای مخصوصی که تزریق جت آب دارد تبدیل به رسباره جامد می شود که این سرباره جامد به عنوان مواد اولیه به شرکت تارابگین حمل می گردد . با توجه به نیازهای اساسی صنایع و مصرف کننده گان ، شرکت تارابگین عایقهای حرارتی و صوتی خود را از سرباره کوره بلند ذوب آهن می نماید .
مزیت ویژه و اصلی تولیدات این شرکت در مقایسه با دیگر عایقهای مشابه را می توان چنین عنوان نمود که با عنایت به جریان صنعتی تولید سرباره در ذوب آهن به عنوان ماده اصلی عایقهای تارابگین دارای آنالیز شیمیایی نسبتاً ثابتی بوده که خصوصیت ثبات در عناصر تشکیل دهنده باعث تولید محصولاتی با حداقل تغییرات شده است. محصولات شرکت تارابگین و محیط زیست مقدار متناسب Sio2 در عایقهای تارابگین نشان می دهد این محصولات برای محیط زیست زیانبار نبوده به طوریکه برای رشد و نمو گیاهان و ریستگاه جانوران تهدید ایجاد نمی نماید و قابلیت بازگشت به اکوسیستم را دارد. پشم سرباره چزئی بی ضرترین عایقها بوده و با محیط زیست سازگارترین است . بر خلاف عایقهای دیگر هیچگونه آسیبی به پوست نمی رساند و حساسیت ایجاد نمی کند . همچنین با تمام مصالحی که در ساختمان به کار می رود سازگار و تماس آن با این مصالح مشکلی بوجود نمی آورد.
می توان بیان کرد که عایق و به طور جامع صنایع تولید کننده عایق توانسته است تا حد بسیاری در نیل به این هدف روششن یاریگر مجموعه صنعت کشور باشند .امروز یکی از مهمترین و بارزترین صنایعی چون پالایشگاهها ، نیروگاهها ، کارخانه های تولید سیمان ، پتروشیمیها ، صنایع خودرو سازی ، ساختمان و تاسیسات خانگی مبحث عایق بوده که با استفاده از آن می توان فرایند اتلاف انرژی را کنترل کرد .شرکت تارابگین با هدف بازیافت سرباره حاصل از کوره بلند ذوب آهن اصفهان و همچنین تامین بخشی از نیازهای این مجموعه توسط شرکت معتر اتریشی VOEST- ALPINE در منطقه صنعتی ذوب آهن در قطعه زمینی با مساحت چهل هزار متر مربع احداث گردید که پس از نصب ماشین آلات و آموزش پرسنل در کشور اتریش رسماً از سال ۱۳۵۷ به بهره برداری رسید .این مجموعه از بدو سرمایه گذاری تا سال ۱۳۷۳ تحت پوشش شرکت ملی فولاد بوده که از ان سال در راستای سیاست خصوصی سازی دولت محترم به شرکت تکادو که خود از طلایه داران و پیشروان این جریان بوده واگذار گردید . از آن زمان تا به امروز توانسته ایم توجه کارخانجات و شرکت های داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب کنیم . نگرش کلی و اساسی ما بر تامین کمی و کیفی نیازمندیهای صنایع مختلف بوده که در این راه تخصص و فن آوری را خدمت گرفته ایم.
گزارش کارآموزی بازیافت سرباره حاصل از کوره بلند عایق های صوتی و حرارتی گزارش کاراموزی بازیافت سرباره حاصل از کوره بلند ذوب آهن اصفهان فرمت فایل WORD قابل ویرایش گزارش کارورزی در شرکت عایق سازی تارابگین دانلود گزارش کارآموزی در شرکت عایق سازی کارآموزی شیمی شرکت عایق سازی

فهرست مطالب

مقدمه
سخنی از مدیر شرکت تارابگین
سرباره
محصولات شرکت تارابگین و محیط زیست
خصوصیات فنی عایق تارابگین
ایزوبلانکت (عایق لحافی دوخته شده)
عایقهای لحافی ایزوبلانکت
محدوده دمای کاربرد
PH یا اسیدیته
قطر الیاف
رسانایی و ضریب هدایت حرارتی
دمای کاربردی
ویژگیهای صوتی
میزان کلر
فنوفلت (عایق لحافی رزین دارد)
ابعاد و اندازه های قابل تولید
موارد مصرف
عایقهای فنوفلت در انواع مختلف قابل تولید است
ایزو پایپ (عایق لوله ای پیش ساخته)
ایزوپایپ
ایزوترم (عایق فله ای )
محدوده دمای کارکرد
موارد مصرف
موارد مصرف
فنو پانل (عایق تخته ای فشرده)
رزین
رزول
انواع رزین

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت عایق سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *