گزارش کارآموزی در سازمان تامین اجتماعی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی در سازمان تامین اجتماعی

منابع سازمان : با توجه به این که جریانهای در آمدی سازمان از سطح اشتغال ، سطح دستمزدها ونیز حجم سرمایه گذاریهای جدید ( به ویژه سرمایه گذاریهای دولت ) پیروی می کند وبا عنایت به این که مولفه های در آمدی سازمان به شدت تحت تاثیر فراگیر شرایط عمومی اقتصاد کشور قرار دارند ، در نتیجه ، بهبود نسبی شرایط اقتصادی به همراه تلاش گسترده همکاران بخش بیمه ای به ویژه کار کنان عزیز شاغل در شعب سازمان سبب شد تا طی سال ۷۸ در رابطه با مهمترین عامل شکل دهنده در آمد سازمان یعنی وصول حق بیمه بالغ بر ۰۱۸ ،۹ میلیارد در آمد برای سازمان کسب گردد . این میزان در آمد بیانگر رشدی معادل ۷/۳۲ در صد نسبت به سال ۷۷ می باشد . این رقم در بود جه ابلاغی سال ۷۹ بالغ بر ۵۴۰ ،۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است . مجموعه منابع سازمان وشرکتهای تحت پوشش آن در سال ۷۹ مبلغ ۰۱۲ ،۲۰ میلیارد ریال می باشد .
مصارف سازمان : مصارف سازمان در بخش بیمه ای ( در قالب کمکهای کوتاه مدت وتعهدات بلند مدت یعنی پرداخت حق باز نشستگی ها ، حق عائله مندی و…) در سال ۷۸ بالغ بر ۸۹۹ ،۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۷۷ نشانگر رشدی معادل ۵/۲۷ در صد می باشد . همچنین سازمان برای ارائه خدمات در مانی به بیمه شدگان عزیز وافراد تحت پوشش آنها ، در سال ۷۸ هزینه ای بالغ بر ۴۴۷ ،۲ میلیارد ریال را تقبل نموده که نسبت به سال ۷۷ از رشدی معادل ۵/۱۸ در صد بر خوردار بوده است . کل مصارف مربوط به کمکها وتعهدات قانونی ( بازنشستگی و…) ودر مان در بودجه مصوب سال ۷۹ بالغ بر ۶۷۹ ،۹ میلیارد ریال می باشد در همین سال مبلغ ۵۴۵ ،۲ میلیارد ریال پیش بینی سرمایه گذاری های جدید سازمان شده است . در سال ۷۹ مصارف شرکتهای تحت پوشش سازمان مبلغ ۱۷۰ ،۷ میلیارد ریال می باشد که با احتساب این رقم مجموعه مصارف سازمان وشرکتها ی تحت پوشش آن به مبلغ ۰۱۲ ،۲۰ میلیارد ریال در سال ۷۹ بالغ خواهد شد .
تعداد بیمه شدگان : جمعیت تحت پوشش بیمه سازمان در سال ۷۸ با رشد اندکی نسبت به سال ۷۷ به حدود ۶ میلیون خانوار بالغ گردید که با احتساب اعضای خانواده آنها مجموعا جامعه بیمه شده تحت پوشش سازمان قریب به ۲۶ میلیون نفر می باشند .نرخ پایین رشد تعداد بیمه شدگان سازمان علیرغم آنکه منجر به کاهش نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران شده وخواهد شد ( این نسبت از ۳/۲۴ % در سال ۵۷ به ۹/۸ % در سال ۷۸ کاهش یافته است ) واستمرار آن برای منابع ومصارف سازمان بحران آفرین است ، اما توجه به این کخ نسبت بیمه شدگان اصلی سازمان به کل جمعیت شاغل شهری به حدود ۶۵ در صد بالغ شده است ، نشان از نزدیکی به مرزنهایی پوشش جمعیت مشمول در این زمینه دارد وافزایش معنی دار آن در شرایط موجود از عهده این سازمان خارج بوده ودر گرو ایجاد فرصتهای جدید شغلی بالا برای رفع معضل بیکاری گسترده نیروی کار جهت حدود ۳ میایون نفر نیروی آماده به کار کشور است ، در این صورت متوان امیدوار بود که از طریق ایجاد رشد وتوسعه پایدار پوشش کاملتر بیمه ای فراهم گردد .
مستمری بگیران : در راستای حفظ عزت وصیانت نفس وتامین نیازهای زندگی عزیزان مستمری بگیر سازمان که در سال ۷۸ پیش بینی از ۶۹۷ هزار خانوار بوده اند ، بالغ بر ۶۲۸ ، ۴ میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند مدت ( مستمری باز نشستگی ، مستمری بازماندگان ، مستمری از کار افتادگی ) پرداخت شده است . سازمان با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۱۱۹ ،۶ میلیارد ریال در بودجه سال ۷۹ که نشانگر رشدی معادل ۲/۳۲ در صد نسبت به سال ۷۸ است ومتوسط حقوق باز نشستگی به مبلغ ۳۰۰ ، ۷۹۵ ریال در ماه وحقوق از کار افتادگی به مبلغ ۳۵۰ ، ۶۶۷ ریال در ماه ، سعی دارد تا رضایت مندی مستمری بگیران خود را افزایش دهد . همچنین سازمان برای افزایش رفاه مستمری بگیران خود اقدام به اصلاح وافزایش حق عائله مندی از مبلغ ۴۰۰ ،۵۰ ریال به ۰۰۰ ، ۱۴۶ ریال بطور ماهانه واصلاح وافزایش حق اولاد از مبلغ ۰۸۰ ،۱۰ ریال بطور ماهانه در سال ۷۷ به میزان ۸۸۰ ،۳۲ ریال در سال ۷۹ برای هر اولاد نموده است . علاوه بر این موارد ، سازمان با بر پایی ستادبن جهت تامین کالا برگ به ارزش ۰۰۰، ۳۶ ریال در هر سال برای هر نفر مستمری بگیر وتامین کالاهای یارانه ای واساسی برای آنها به کمک تعاونی شهر وروستا ، گام مهمی در جهت رضایت مندی این عزیزان برداشته است .
تعداد کار فرمایان : سازمان تامین اجتماعی در سال ۷۸ تعداد ۸۱۱ هزار واحد کار فرمایی را تحت پوشش بیمه ای خود داشته که با بر نامه ای گسترده تلاش دارد تا در سال ۷۹ این تعداد را به ۸۶۷ هزار واحد کار فرمایی برساند ، که نتیجه آن افزایش وصولیها وتعداد بیمه شدگان تحت پوشش سازمان خواهد بود .
گزارش کارآموزی تامین اجتماعی پروژه کارورزی با موضوع سازمان تأمین اجتماعی کارآموزی در مورد یک اداره تامین اجتماعی شرکت تا مین اجتماعی دانلود مقاله سازمان تأمین اجتماعی

فهرست مطالب

مقدمه
راهبردها وخط مشی ها
جداول کلان بودجه
جدول در آمدهای بیمه ای
راهبردهای امور بیمه گری در بخش مصارف
راهبردهای بخش درمان
راهبردهای امور فرهنگی واجتماعی
راهبردهاوخط مشی های بخش اداری ومالی
تعاریف بیمه شده ـ خانواده بیمه شده ـ کارگاه ـ کارفرما و…
منابع در آمد ـ ماخذ احتساب حق بیمه ونحوه وصول آن
مقررات مالی
تخلفات ـ مقررات کیفری
آیین نامه اجرایی قانون اصلاح بند ( ب ) وتبصره ۳ ماده ۴ قانون تامین اجتماعی
آیین نامه نرخ وماخذ حق بیمه حوادث ناشی از کار ارتباع کشورهای ملحق شده به مقادله نامه شماره ۱۹ سازمان بین المللی کار
فهرست عناوین پروژه های تحقیقاتی وپژوهشی

دانلود گزارش کارآموزی در سازمان تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *