گزارش کارآموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر

هنگامی که یک دیگ پر از مواد مذاب از کوره ی مادر به سمت دستگاه ریخته گری حرکت کرد. مواد مذاب دیگ، داخل دیگ دیگری که در نزدیک دستگاه قرار دارد ریخته می شود. وبه صورت اتوماتیک وهر بار به یک میزان مقدار مشخصی از این مواد به داخل دستگاه دایکاست تزریق می شود و سپس مواد ریخته شده بیرون می آید. به این مواد ریخته شده در اصطلاح “پره” گویند که مجموعه ی این پره ها رادیاتور را تشکیل می دهد. هنگامی که پره از داخل دستگاه دایکاست بیرون آمد اپراتور آن را داخل آب می اندازد تا خنک شود سپس روی آن بازرسی انجام می دهد اگر قطعه سالم باشد به سمت پالت سالم برده می شود واگر معیوب باشد دوباره ذوب می گردد. هنگامی که تعداد قطعات وپره های پالت سالم به تعداد معقول و زیادی رسید. این مواد توسط لیفتراک به سمت سالن مونتاژ حمل می شود.
سالن مونتاژ : هنگامی که لیفتراک باری را از سالن دایکا ست به سالن مونتاژ می آورد آن را به انتهای سالن منتقل می کند ( انبار مواد سالن مونتاژ انتهای سالن می باشد). پالتی که توسط لیفتراک آورده می شود عموما” یکی دو هفته ای طول می کشد تا مصرف شود .اپراتور جوش توسط جک پالت را جلوی دستگاه جوش می آورد، در این ایستگاه کاری ، عملیات مونتاژ بدنه ی پره به پولک راتوسط جوشکاری مقاومتی داریم. خلاصه ی عملیات بدین صورت می باشد که اپراتور دستگاه جوش ابتدا پولک را در سمت راست دستگاه جوش قرار می دهد و سپس پره رادیاتور را نیز در سمت چپ دستگاه قرار می دهد. آنگاه پس از تنظیمات ، محافظ دستگاه را پایین می کشد و عملیات جوشکاری آغاز می شود در این نوع عملیات جوشکاری دو قطعه در نقاط اتصال به دمای بالایی رسیده و ذوب می گردند وبا فشاری که دستگاه به این دو قطعه می آورد ، دو قطعه در هنگام ذوب در هم فرو رفته و بدین ترتیب عملیات جوشکاری شکل می گیرد. عموما” چنین جوشی، جوش خوبی از آب در می آید، اما اگر دستگاه فرسوده ویا اپراتور غیر ماهر باشد ویا قالب دستگاه ایراد داشته باشد، ضایعاتی به دنبال خواهیم داشت.
رادیاتوری که از سالن رنگ خارج می شود به سمت کوره ی پخت می رود در بین راه درپوشهای پلاستیکی که برای جلوگیری از نفوذ پودر رنگ به داخل رادیاتور روی محفظه ها وسوراخهای رادیاتور قرار داده شده بود در آورده می شوند. کوره ی پخت رنگ دمایی در حدود ۲۲۰ درجه ی سانتی گراد دارد که این دما توسط ۴ تولید کننده گرمایی که انرژی آنها توسط گاز شهری تامین می شود ایجاد می گردد.هر یک از رادیاتورها از ابتدای ورود به کوره ی پخت تا انتهای خروج از کوره ی پخت در حدود ۱۵الی ۱۹دقیقه زمان برای پخت رنگ احتیاج دارند. اگر این زمان به هر دلیلی از جمله حرکت سریع زنجیرسقفی کاهش و یا به دلایل مختلفی از جمله stopهای پی در پی و طولانی اپراتور و در نتیجه کاهش سرعت زنجیر سقفی افزایش یابد در کیفیت رنگ ودر نتیجه کیفیت نهایی رادیاتور تاثیر بسزایی می گذرد. چرا که در خوب پخته نشدن رنگ ، رنگ به راحتی از روی سطح رادیاتور جدا شده وآن چسبندگی لازم را نمی یابد واما در صورت قرار گیری زیاد در کوره، رنگ می سوزد و رنگ شیری آنها به کرمی تغییر می یابد. برای کاهش اصطکاک و روانی زنجیر سقفی در محل تغییر جهت ریل سقفی و در محلهایی که بلبیرنگ با ریل سقفی در گیری بیشتری دارد روغنکاری و گریس کاری انجام می شود . دیده شده است هنگامی که رادیاتور وارد کوره پخت می شود به دلیل دمای بالای کوره این گریس ها ذوب شده وبه روی رادیاتور سقوط می کنند. در نتیجه لکه های روغن و گریس در بعضی از رادیاتور ها یی که از کوره خارج می شوند دیده می شود . متا”سفانه برای جلوگیری از سقوط این نوع مواد و قرار دادن محافظی بالای رادیاتور اقدامی صورت نگرفته است .
هنگامی که رادیاتور از کوره خارج می شود ، کارگری رادیاتور ها را بازرسی می کند .اگر لکه ای مشاهده کرد با رنگ اسپری ، آن محل را رنگ می زند که به این کار از لحاظ کیفیتی و یکنواختی سطوح رنگ شده ، ایراد وارد است. بعد از خروج از کوره ی پخت رادیاتور ها فاصله ای حدود m20 را در حدود ۱۵ دقیقه می پیمایند تا به محل خروج از زنجیر سقفی برسند در این هنگام رادیاتور ها توسط کارگری از روی زنجیر به روی زمین گذارده می شوند و مرتب کنار یکدیگر چیده می شوند. حال برای اطمینان از عدم نشتی رادیاتورها وپوشش درزها و منفذ های احتمالی رادیاتورها که در تسمتهای آب بندی دیده نشده بودند ، رادیاتورها وارد دیگ چسب می شوند. اپراتور این قسمت شش رادیاتور بر می دارد و آنها را داخل پالتی قرار می دهد وسپس توسط جرثقیل هوایی پالت را بر می دارد ودرون دیگ چسب قرار می دهد آنگاه در دیگ را محکم می بندد. رادیاتورها درون این دیگ به مدت حدود ۵ دقیقه تحت فشار باد قرار می گیرند و سوراخها و منفذهایی که چسب می تواند آنها را پوشش دهد گرفته خواهند شد بدیهی است که سوراخها و روزنه های بزرگ توسط چسب پوشش داده نخواهند شد.
گزارش کارآموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر گزارش کارآموزی کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر دانلود پروژه کارآموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر کار آموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر کارآموزی در شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر

فهرست مطالب

تاریخچه کارخانه
آشنایی با محصولات کارخانه اتمسفر
تولیدات و خدمات شرکت اتمسفر
الف :تولیدات صنایع سرمایشی
ب :صنایع گرمایشی
ج :صنایع نیروگاهی
د: صنایع ریخته گری
روش تولید رادیاتور
از دایکست تا مونتاژ
الف) سالن دایکاست
ب)سالن مونتاژ

دانلود گزارش کارآموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *