گزارش کارآموزی معماری و عمران،در مورد اجرای ساختمان مسکونی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است،همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی اجرای ساختمان مسکونی

بتن ریزی : بتن ( Concrete ) یک حجم سفت سنگ مانند می باشد که از اتصال مواد غیر فعال یا بی اثر توسط خمیره سیمان و آب به دست می آید . این مواد غیر فعال دانه بندی نام دارد که از دو قسمت درشت دانه ریز دانه تشکیل گردیده است . بنابراین بتن عبارتست از سیمان دانه بندی ریز دانه بندی درشت و آب . دانه بندی معمولاً‌از شن و ماسه تشکیل می گردد .
شن و ماسه یا به صورت طبیعی از بستر رودخانه ها یا معادل شن و ماسه تامین می گردد یا در کارخانه جات سنگ شکن با شکستن و خرد کردن والک نمودن سنگهای درشت به دست می آید .
مصالح سبک وزن صنعتی و معدنی نیز برای بتن های سبک به عنوان دانه بندی به کار می رود که درجاهای که مقاومت مورد نظر نباشد مانند شیب بندی بام و پر کردن فضاهای خالی کاربرد دارد.
دیوارها : امروزه دیوارهای ساختمان معمولاً با آخر ساخته می شود ولی دیوارهای سنگی و بلوک هم تا حدودی کاربرد دارد . چون دیوارهای آجری به طور گسترده ای در ایران رواج دارد لذا جا دارد که راجع به آن بحث بیشتری صورت پذیرد . قبل از وارد شدن به بحث دیوار مختصری راجع به آجر و اصطلاحات مربوط صحبت می کنیم . دیوارهای بتن مسلح بصورت مختلف در ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرند : دیوارهای حایل ، دیوارهایباربر، دیوارهای زیرزمین ، دیوارهای غیرباربر ، دیوارهای برشی.
دیوارهای حایل: دیواری هستند ازبتن غیر مسلح ،عامل پایداری ومقاومت این نوع دیوار در مقابل فشارهای جانبی وزن دیوار میباشد .
دیوارهای باربر: دیواری که علاوه بر وزن خودش نیروی خارجی قائمی راکه ناشی از عکس العمل سقف ویا غیره است را حمل می کند. جنس این دیوار می تواند از مصالح بنایی ،بتن مسلح در جا ریخته وپیش ساخته باشد به این دیوارها دیوارهای غلتی نیز میگویند.
دیوارهای زیرزمین: در تعین ضخامت دیوارهای زیر زمین ، علاوه بر نیروهایی که از طریق اجزای مختلف سازه بر آن وارد می شود باید فشار جانبی ناشی از خاک نیز درنظر گرفته شود .حداقل ضخامت دیوارهای زیر زمین ۲۰۰میلیمتر است که در مناطق مرطوب ،حداقل ۳۰۰ میلیمتر توصیه می شود .به منظور جلوگیری از ورود رطوبت ، قبل از خاک ریزی سطح دیوارزیر زمین را در طرف تماس با خاک توسط دولا قیر و گونی عایق می نمایند وروی عایق یک تیغه آجر به ضخامت ۱۰۰میلیمتر اجرا می شود.
دیوارهای غیرباربر: دیوارهای غیرباربرشامل دیوارهای محیطی ساختمان ،دیوارهای جدا سازداخلی ودیوارهای دور محوطه می باشد. جنس آن از بتن پیش ساخته و آجر می باشد.آیین نامه بتن ایران حداقل دیوارهای غیر باربر را مساوی ۱۰۰میلیمتر ولی نه کمتر از یک سی ام فاصله بین اعضایی که تکیه گاه جانبی دیوار را تشکیل می دهند ،تعیین می کند.
دیوارهای برشی: با نیروی جانبی موثر بریک سازه (در اثر باد وزلزله )به طرق مختلف مقابله می کند.عناصر مقاوم در مقابل نیروهای جانبی بخصوص اگر نیروهای جانبی در اثر زلزله باشد احتیاج به رعایت جزییات خاصی دارد که شکل پذیری کافی قاب را تامین نماید.باید دقت نماییم که دیوارهای برشی در پلان تا حد امکان متقارن باشندومرکز ثقل هر طبقه در حوالی مرکز صلبیت دیوارهای برشی باشد. دیوارها باید برای بارهای برون محور و هر گونه بار جانبی یا سایر بارهایی که در معرض آن قرار می گیرند ، طراحی شوند در صورتی که دیوار تحت بار متمرکز قرار گیرد عرض موثر دیوار مساوی با عرض سطح اتکا به اضافه چهار برابر ضخامت دیوار در نظر گرفته می شود . برای تامین پایداری ،دیوارها باید به اعضای متقاطع با آنها مانند کفها ،بامها، یا به ستونها ،پایه ها ،پشت بندهای دیوار و دیوارهای متقاطع وپی ها مهار شوند. وقتی در هنگام محاسبه نیروهای زلزله ضریب کاهشی به علت جذب انرژی در اثر شکل پذیری منظور گردد ، باید با رعایت جزییات خاصی از شکل پذیری آن مطمئن شد. یکی از عناصر مقاوم نیروهای زلزله قاب خمشی می باشد که در آیین نامه های زلزله با نام قاب خمشی شکل پذیر کمترین نیروی زلزله را به خود اختصاص می دهد.
ستون : عضوی که وظیفه حمل نیروی محوری فشاری را دارا میباشد ،ستون میگویند. نسبت ارتفاع به بعد حداقل مقطع آن مساوی ویابزرگتر از ۳می باشد. اعضای فشاری که نسبت ارتفاع به بعد آنها کوچکتر از ۳ باشد ستونک یا پایه خوانده می شود ستونهای بتن مسلح به دودسته ، ستونهای تنگ دار ودورپیچ می باشند.ستونی را که ابعاد مقطع آن در مقایسه با طولش کم باشد را لاغر میگویند.
کارآموزی عمران شرکت چکاد افزار گلستان

فهرست مطالب

انواع ساختمان
۱- ساختمان با مصالح بنایی یا ماسونری یا ساختمان با دیوار باربر
۲- ساختمان های اسکلت بتن مسلح
مراحل اجرایی ساختمان
سفت کاری
نازک کاری
پیاده کردن نقشه و عملیات خاکی
گودبرداری محل زیرزمین
پی کنی
پی سازی
پی های غیر مسلح
پی های مسلح
انواع فنداسیون های گسترده بتون مسلح‌
آرماتور گذاری
آرماتورهای طول یا راسته
خاموت
ادکا
بتن ریزی
دیوارها
دیوارهای حایل
– دیوارهای باربر
– دیوارهای زیرزمین
– دیوارهای غیرباربر
– دیوارهای برشی
ستون
نکاتی در مورد ستونهای لاغر
پله های بتن مسلح
انواع پله های بتن مسلح
آجر
قیر
گونی
عایق کاری با قیر و گونی
ساختمان های اسکلت فلزی
مزایای ساختمانهای اسکلت فلزی
شیب بندی
اجرای پله
سقف تیرچه و بلوک
اندود ها
گچ
کاشی کاری
تاسیسات مکانیکی
سنگ
شیشه
در و پنجره
انواع در و پنجره در ساختمان های مسکونی
درها
نماها
درهای خارجی
انواع سنگ چینی

دانلود گزارش کار آموزی معماری و عمران،در مورد اجرای ساختمان مسکونی

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *