کارآموزی در یک شرکت سیستم تهویه مطبوع،سیستم گرمایشی و سرمایشی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت تهویه ساران

فن کویل:این دستگاه ضمن زیبایی ظاهر خود با امکانات فنی ومصرفی که در ساخت آن بکار برده شده هوای دلپذیر را در گرما و سرما برای محل زندگی شما به ارمغان می آورد مزیت فن کویل نسبت به سیستم های مرکزی وجود کنترل دما برای مکانهای مختلف به صورت مجزا واتوماتیک است. فن کویل ساران از سال ۳۰۰ الی ۱۲۰۰ با ظرفیت هوادهی ۲۰۰ الی ۱۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه در انواع ذیل ساخته می شود. -فن کویل زمینی که به دو صورت بالازن دو وزن یا شیب دار می باشد. – فن کوتاه (lo-boy) که زمینی و بالازن می باشد. – فن کویل سقفی که به کابینت یا بدون آن و یا به صورت نیمه تنه(بدون فیلتر آلومنیول) ساخته می شود. تمامی فن کویل ها از مرغوبترین کویل از لوله مس با فین آلومینیومی ۱۴% در اینچ با راندمان بالا ساخته می شود ومجهز به فیلتر آلومینیومی قابل شستشو می باشد. بادبزن از نوع سانتریفوژ و از جنس abs با موتور الکتریکی کوپله مستقیم (Direct –Drive) تکفار ۲۲۰ ولت از مارکهای معتبر اروپایی غربی مجهز به کیسه ۳ سرعته می باشد. بدنه دستگاهها از بهترین ورقهای روغنی وگالوانیزه همراه با رنگ آمیزی کوره ای الکترواستاتیک متبوع ساخته می شود.
برج خنک کننده فایبرگلاس: برج خنک کننده عمل خنک کاری آب مورد نیاز سیستم را انجام می دهد. در برج خنک کننده نوع فایبرگلاس بدنه از جنس فایبرگلاس با کیفیت بالا و پکینگ ها از جنس puc بوده و ضمن دستگاه نیز از نوع ملخی می باشد که به وسیله پولی وفلکه یا گیربکس به الکتروموتور وصل شده است. الکتروموتور استفاده شده از مارک های معتبر اروپایی غربی با درجه حفاظتی ip55 می باشند. با توجه به اینکه به سه دستگاه از نوع فایبر گلاس می باشد در این برج ها مشکل زنگ زدگی وخوردگی بوجود نخواهد آمد که این امر باعث افزایش طول عمر وکاهش هزینه نگهداری می شود. طراحی استوانه ای شکل این برج ها سبب شده که مکش هوا بهتر انجام شده ودر نتیجه الکتروموتور کوچکتری مورد نیاز باشد کلیه قطعات برج های فایبرگلاس دمونتایه بوده و بر آسانی حمل ونقل و نصب سریع را در محل دارد. وزن این برج ها هم حدود ۲۰% برج های فلزی بوده برای نصب در بام ساختمان های بزرگ وکوچک ایده آل می باشد. نگهداری وسرویس این برج ها بسیار آسان بوده وبا بازکردن چند پیچ ومهره به راحتی می توان به کلیه قیمت های داخلی برج دسترسی پیدا کرد. طراحی بدنه برج فایبرگلاس طوری صورت گرفته که دربرابر بادهای تنه هم مقاوم باشد. برج فایبر گلاس دارای نمایی زیباست واز مدل ۶۰تن تا ۵۰۰ تن ساخته شده و در تناژهای کمتر از ۶۰تن و بیشتر از ۵۰۰ تن نیز درصورت درخواست ساخته میشود. در صورت درخواست تجهیزات اضافی مثل اینورتور و یا صداگیر نیز قابل نصب بر روی دستگاه است.
چیلر جذبی(آبزور پشن): سیستم جذبی انرژی خود را از حرارت دریافت می کند و قابلیت تولید برودت در ظرفیت های بالا از محاسن آن می باشد. چلیر جذبی ساخت ساران تحت تکنولوژی شرکت ش ژس ر حا کره ساخته می شود در سیستم فوق مبرد آب مقطر بوده وجاذب آن محلول لیتیوم برومایه می باشد. میزان معرف برق چیلر جذبی بسیار ناچیز بوده وعمر کارکرد نسبتا طولانی بدلیل ند اشتن قطعات متحرک عدم استفاده از کارهای مخرب لایه اوزون (HCFC,CFC) و در نتیجه حفاظت محیط زیست، هزینه تعمیر ونگهداری پایین عدم نیاز به فضای نصب زیاد وکارکرد بدون لرزش و سروصدا از دیگر مزایای سیستم جذبی می باشد. پمپ سیرکولاسیون محلول ومبرد از نوع پمپ های بسته کاملا آب بندی شده ومخصوص سیستم های جذبی می باشد. ضمنا جهت جمع آوری گازهای غیرتقطیر سیستم دارای پمپ در کیوم می باشد. مدار فرمان وکنترل کاملا اتوماتیک بوده ودستگاه دارای سیستم میکروپروسسوری سنچوری کره می باشد.در ضمن جهت جلوگیری از کریستالوشدن محلول، دستگاه دارای سیستم ضدکریستال اتوماتیک است. شیرآلات مورد استفاده از نوع دیافراگمی وساخت کارخانجات معتبر خارجی بوده و گیج های مورد استفاده نیز از مارک های معتبر خارجی میباشد.
فن کویل کانالی: فن کویل ساخت ساران از مدل ۸۰۰ الی ۲۰۰۰ با ظرفیت هوادهی ۸۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه در دو نوع با کابینت و بدون کابینت ساخته می شود. فن کویل ها از نوع لوله مس به قطعه ۸/۵ مناسب کار با آب گرم و آب سرد با فنین آلومینیومی یا مس یا صفحه ای بر حسب سفارش مورد استفاده قرار می گیرند. فن دستگاه از نوع سانتریفوژ با ورودی هوا از دو طرف بوده که از ورق گالوانیزه ساخته می شود و به صورت استاتیک دینامیک بالانس می شود. اسکلت فن کویل کانالی از پروفیل آلومینیوم گونه ها از جنس پلاستیک و بدنه ها از ورق گالوانیزه با کیفیت بالا و ضخامت مناسب ساخته شده واتصالات قسمت های مختلف آن توسط پیچ مهره انجام گرفته و آب بندی وهوابندی قسمت های مختلف آن توسط نوار تروستات انجام می گیرد.
کارآموزی در یک شرکت سیستم تهویه مطبوع،سیستم گرمایشی و سرمایشی گزارش کارآموزی شرکت تهویه ساران کار آموزی در یک شرکت تهویه ساران دانلود گزارش کارورزی شرکت تهویه ساران پروژه کارآموزی در مورد یک شرکت تهویه ساران سازنده تجهیزات شرکت سیستم تهویه مطبوع چیلر،فن کویل،پکیج یونیت،هواساز،ایرواشر،برج خنک کننده

فهرست مطالب

درباره ساران ۲
تاریخچه ۲
استانداردها ۳
پروژه های انجام شده ۴
خط تولید ۶
واحد تضمین کیفیت شامل ۶
واحد مهندسی صنایع ۷
واحد فنی مهندسی ۸
محصولات ۱۰
برج خنک کننده فایبرگلاس ۱۱
فن کویل کانالی ۱۴
چیلر تراکمی ۱۴
پکیج یونیت ۱۷
برج خنک کننده گالوانیزه ۱۸
هواساز ۲۰
کندانسورهوایی ۲۱
یونیت هیتر ۲۳
چیلر آبی ۲۵
تعریف چیلر ۲۵
۱-تعریف چیلرآبی ۲۵
۲-معرفی اجزاء‌اصلی سیستم تراکمی چیلر آبی ۲۶
۲-۲ کندانسور CONDENSER 29
۲-۳-شیر انبساط (EXPANSION VALVE) 31
کاربرد ۳۳
۲-۴-اواپراتور (Evaporator) 35
۳-تجهیزات کنترلی ۳۷
۳-۱-شیر مغناطیسی (SOLENOIDVALVE) 37
۳-۲-کنترل کننده فشار رانش (H.P.C) 38

دانلود کارآموزی در یک شرکت سیستم تهویه مطبوع،سیستم گرمایشی و سرمایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *