گزارش کارآموزی صنایع لاستیک

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی صنایع لاستیک

در کار لاستیک سازی یک سری مواد اولیه وجود دارد و این مواد اولیه بعداً با یک مقدار مواد دیگر ترکیب می شود وخودشان به تنهایی مورد استفاده تولید قرار می گیرند و این بخش از پیچیدگی کار است .گاهی در شرکت یک موادی به تنهایی قالب گیری می شود و پخت می شود و کامل می شود ولی گاهی آن مواد با ۱۰ ماده دیگر ترکیب می شود حالا در جایی که ترکیب اتفاق می افتد محدودیتهایی وجود دارد و لازم است که مواد اولیه ورود به انبار بزنیم بعد در یک طیف ۸٫۲۷٫ قلم مواد یک تولید بخصوص یک فرمول می کنیم مقادیر به طور متناوب است که فرض کنید: دریک کیلو مواد ترکیب شده ممکن است ۹۵ گرم از یکی از این مواد دیده شود یعنی ۹۵% از ان ترکیب این ماده نشان می دهد ولی ممکن است یک ماده دیگر در ۱ کیلو فقط۲ گرم استفاده شود که لازم است نرم افزار انبار واحدهای سنجش مناسب را انتخاب کنیم که ان ۲ گرم در فرآیند گرد کردن اعداد گم نشود یعنی ۲ گرم اگر بناست واحد (کیلوگرم) باشد و تا دو قم اعشار از شما قبول کند ممکن است که ۲ گرم را تلقی کند لیاگرم تا ۱۰ گرم ۱% می گیرد و این خطا ایجاد می کند و به پایان سال که می رسد حالا از این ۱۰ کیلو مواد که وارد کردیم مصرف الف) نگاه می کنیم صفر است و موجودی انبار را نگاه می کنیم و می بینیم ۵/۴ کیلو است.
بنابراین این ۵/۰ کیلو در گردکردن به تدریج خروج پیدا کرده ولی نرم افزار زا ان صرفنظر کرده . حالا این واحد انتخاب شد و امولاسیون می دهید و به نرم افزار می گوئید کامپانت الفا حاوی این مواد و با این فرمول است .در اینجاست نرم افزار متوجه می شود که داخل هر ۱ کیلوگرم کامپانت a چه چیزهایی خوابیده است وقتی این ۱کیلو گرم کامپانت را تولید تعریف می کند برای نرم افزار اتوماتیک می رود و ان مقادیر مورد نیاز مواد اولیه را از انبار خارج می کند و در واقع بوردکراسی کاغذی را حذف می کند و کافی است که قبلاً این فرمول را معرفی کرده باشید و بعد اعلام کنید که من ۱کیلو از این تولید کردم و خودش به اتوماتیک می دهد و خارج می کند .حالا این کامپانت آماده تولید می شود ممکن است با این کامپانت a لیا قلم قطعه را امکان تولید داشته باشید حالا نیاز است که اولاً: بدانید که چه چیزی تولید می کنید دوماً: از هر چیزی چه تعداد و این قطعه چند گرم زا کامپانت a نیاز دارد.
یک مشکل که کار در لاستیک بوجود می آید این است که شما ۱۰ قطعه مواد را برای تولید این قطعه می گذارید این قطعه داخل می رود و پخت می شود هر موقع که پخت شد بعد قطعه تولید شده را دارید که مقدار مواد زاید در کنار آن وجود دارد. مثلاً :گر ۱۰۰ گرم مواد برای آن قطعه کنار گذاشتید۱۲گرم ان دور ریخته می شود بنابراین برای خروج نباید گفت : که قطعه من۹۰گرم است شما ۱۰۰ گرم مواد خارج کردید پس۱۰گرم قطعه تولید کردید و این ممکن است یک مغایرت ایجاد کند (در موجودی انبار) و یک مغایرت دیگر این است که ۵۰۰ گرم از این قطعه تولید می کنیم و می بینیم که ۷ قطعه آن زائد است و آن۷ قطعه را دور می ریزیم ورود به انبار ۴۹۳ قطعه می شود و ارگ حواسمان نباشد و این زائد را محسوب نکنیم باز انبار مواد کم می آورد ممکن است در آخر سال بگوئیم که آقای x شما در انبار ۴۹۳ قطعه دارید و هر کدام ۹۰و یا۱۰۰گرم می باشند ۴۹۳۰۰ گرم ولی شما ۵۰گرم مواد را مصرف این کار کردید بقیه آن کجا رفت و این مغایرت را باید حل کرد بنابراین یک پرت ناگزیر داریم (درفرآیند قالب گیری ) گاهی اتفاق می افتد که به عنوان ضایعات این قطعه مهار حذف شود بنابراین تمام نکات را باید در نرم افزار دیده باشیم . حالا فرض کنید که تمام اینها را دیدیم پس نرم افزار حسابداری تولید این قطعه می داند که چند گرم از آن کامپانت خارج کند . برای تولید کامپانت می داند که چند گرم از هیچکدام از مواد خارج کند پس تکلیف ما با مواد روشن شد اما حالا این قطعه وارد انبار می شود و گرفتاری ما با قطعه شروع می شود چون یک قطعه ممکن است خودش به تنهایی فروخته شود وممکن است ۱۰،۱۲ مجموعه قطعه شرکت کند داخل یکی ۲تاوداخل یکی ۱۰تا دانه بشیند و توی یکی یک بسته ۱۰۰ تایی از هر دوی آنها پس باز نرم افزار نیاز دارد که بداند که این را برای چه مصارفی استفاده کند به خاطر آن به آن آنالیز می دهد آنالیز رد واقع شرح اجزای یک مجموعه است یک آنالیز به آن می دهند تا برسند که کامپانت a چید.بعدم آن می گویند که این قطعه چند گرم کامپانت a دارد و این ۲ تا آنالیز شد بعد می آیند و به آن می گویند که این کیت K2 چندتا از این اورینگ دارد و این ۳تاآنالیز شد پس کامپیوتر حداقل ۳تاانالیز نیاز دارد بنابراین این پیگیریهایی که در واقع در تغییر و تحول مواد اتفاق افتاده است در کمتر صنعتی دمیده می شود و این در قالب یک کیت داخل انبار رفته و K2 شده ، لیا تا از یک قطعه و۲تا قطعه دیگر با هم ترکیب شده و K2 را بوجود آورده است نرم افزار بید امکان برگرداندن این کیت ها را هم داشته باشد که باز این کیت را به اجزای سر مجموعه اش بشکند و دوباره سر جای خودش برگرداند . یک ضرورت دیگر در اینجا دیده می شود با توجه به اینکه گفته شد بالغ بر ۳۷۰،۳۸۰ مجموعه قطعه در این شرکت وجود دارد طبیعتاً می توان تصور کرد که تنوع اقلام قطعات چقدر بالاست. برای هر قطعه ای که به صورت تئوری مشاهده می شود انواع و اقسام مواد ممکن است متصور باشد پس برای اینکه تکلیف را با قطعات بدانیم باید روش دیگری شناسایی کنیم راه چاره این است که کد گذاری کنیم . که همیشه ۲تا محدودیت دارد ۱- دست و بال را باز می گذارد ولی بعداً به ادم فشار می اورد . ۲- اول به ادم فشار می آورد و بعد دست و بل را باز می گزارد .یک کد می تواند ۳ مدل باشد.
۱-کاملاً عددی باشد ۲- کاملاً حرفی باشد ۳- حرفی و عددی باشد این تصمیم گیری را کد گذار باید اتخاذ کند . که کدامیک از این سه دسته را انتخاب کند وقتی انتخاب را انجام داد محدود به این می شود که این که را در چند کاراکتر تعریف کند . به عنوان مثال : فرض کنید اتومبیلی رد شیشه قب آن چند تا کدهای عریضی نوشته شده و ان کد حاوی اطلاعات بسیار زیاد هم می باشد حاوی این اطلاعات است ک این اتومبیل چه اتومبیلی است ، از چه مدلی است ، در کدام خط تولید مونتاژ شده و چقدر تاخیر تولید داشته و توسط چه مسیری رد حال جمل کردن است و… اما یک کد گذاری اقل به نیازش نگاه می کند اون چیزی که اول فشاری آورد بعد راحت می گذارد (یعنی هر چه حجم وجودتر کنید استفاده از ان راحت تر است ) هم وجود این اقلام کار بسیار مشکلی است مثل این است که خصوصیات فردی تمام افرادی که در یک مملکت زندگی می کنند را م خواهیم کدگذاری کنیم اگر بخواهیم به هر آدم یک کد دهیم کار بسیار سختی است حالا نگاه می کنیم که این را برای چه می خواهیم شاید دنبال شاخصهایی باشیم که نشان دهنده رفاه اجتماعی است و می خواهیم بر این اساس داخل کامپیوتر کد گذاری کینم حالا اگر این که را باز بگیریم اول خیالمون راحت است ولی بعد مورد استفاده ان به درد نمی خورد تنها کاری که کرد این بود که محدودیتهای نرم افزار را کنترل کرد و دید که اجازه ۵ رقم ۶ رقم که به ان می دهد سعی کرد کوچکترین که یعنی ۶ رقم را جمع کرد که این در واقع دستو رالعمل کد گذاری بود با تمام تنوعی که در قطعات وجود دارد کار بسیار حساس است . حالا نرم افزار این امکان را پیدا کرد که قطعات را هم بشناسد با یک کمد۶ رقمی قطعه را بشناسد، با یک که۶ رقمی کیتها و… را بشناسد . وظیفه نرم افزار این است که این ها را به هم ارتباط دهد و اینها را جابجا کند اگر می خواههد کامپانت را آزاد کند باید مواد اولیه را آزاد کند مقام این ارتباطات با هم انجام می گیرد . گزارشهایی که در واقع از نرم افزار انتظار دارند بخشی از ان گزارش حالی است . (مانده حسابها ، مانده بانکها ،گردش اشخاص ، دارایی جاری و بدهی جاری ، اقلام سرمایه و استهلاکات،…) چند تا گزارش خاص وجوددارد و ان این است که می گویندقطعه ای که الان کدش را می دهند توی کدام یک از کیتها شرکت دارد . می خواهند برای تولید ان برنامه ریزی کنند می خواهند بدانم چند قطعه از این مواد تولید کند که برای سه ماه از موجودی انبار راحت باشند .یک گزارش دیگر وجود دارد که بیان می کند برای تولید این قطر چه کامپانت هایی مورد نیاز گاهی کامپانت ها ترکیبی است گزارش دیگر این است که بیان می کند برای تولید کامپانت چه موادی لازم است.
گزارش کارآموزی صنایع لاستیک دانلود گزارش کارآموزی در صنایع لاستیک کاروزی صنایع لاستیک دانلود پروژه کارورزی در شرکت و کارخانه لاستیک کارآموزی صنایع لاستیک

فهرست مطالب

تاریخچه شرکت ۱
فرآیند عملیات تولید ۴
چگونگی تعیین کالا یا خدمات مورد نیاز جامعه ۱۲
تعیین میزان سود دهی شرکتها یا وحدهای تولیدی ۱۳
روشهای اقتصادی کردن کرمها ۱۵
طراحی خط تولید ۱۶
برآورد نیروی انسانی ۱۷
چگونگی ترسیم چارت سازمانی ۱۸
تقسیم وظائف در واحدهای تولیدی و صنعتی ۲۰
تهیه برنامه زمانبندی تولید ۲۲
محاسبات مالی شرکتها ۲۳
محاسبات فنی شرکتها ۲۵
چگونگی تهیه کروکی ها و نقشه های ساختمانی ۲۶
مدیریت واحدهای صنعتی کوچک ۲۶
اقساط ،وامهای ،بدیها ومخارج جاری شرکتها ۲۸
تقسیم کار در سازمان ۲۹
وظایف هر فرد ۳۰
ماهیت حسابها ۳۱

دانلود گزارش کارآموزی صنایع لاستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *