گزارش کارآموزی سیکل پرورش ماهی قزل آلا

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی سیکل پرورش ماهی قزل آلا

قزل آلای رنگین کمان نخستین گونه از خانواده آزاد ماهیان است که بوست بشر رام شده ومورد پرورش قرار می گیرد. ماهی قزل آلای رنگین کمان در رده ماهیان استخوانی راسته آزاد ماهی شکلان قرار دارد. گوشت ماهی های قزل آلا غنی از چربیهای غیراشباعی هستند که وجود شان در غذای سالم ضروری است همچنین تخم ماهیان قزل آلا را می توان به صورت خاوریار مرغوب عمل آوری وعرضه نمود قزل آلای رنگین کمان در حال حاضر کاملا اهی شده وپرورش آن آسان است .مزه وطعم قزل آلای رنگین کمان نسبت به ماهی آزاد چه به صورت تازه وچه به صورت دودی بهتر و خوشمزه تراست در این رابطه پرورش ماهیان سردآبی به ویژه قزل آلای رنگین کمان با توجه به ذائقه پسند بودن این ماهی واستقبال مصرف کنندگان از آن می رود تا جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی مردم کشورها بیابد و با شناخت پتانسیل های موجود در زمینه پرورش این ماهی در سطح کشور لزوم افزایش و آگاهی در مورد فن آوری زیستی پرورش این ماهی را الزامی می سازد پرورش این ماهی نظیر سایر گونه های آبزیان در امر تغذیه خاص است .برای دست یابی به این اهداف لازم است رفتارهای تغذیه ای ونیازهای غذایی این ماهی اطلاعات دقیق وکامل در اختیار داشته باشیم.
قزل آلای رنگین کمان جز ماهیان پرورشی است این ماهی در اواخر قرن نوزدهم میلادی اهلی شده و به صورت قابل مصرف وقابل عرضه به بازار پرورش داده می شوند. در حال حاضر ماهی قزل آلا اساسی صنعتی را تشکیل می دهد که در حال توسعه است واهمیت آن به ویژه در کشورهایی که قادر به تدارک شرایط ومهیا کردن محیط اب شیرین یا شور برای پرورش آن هستند در حال افزایش است. در پرورش ماهی قزل آلا از هر آبی که زلال وروشن و دارای دمای مناسب باشد نمی توان برای پرورش استفاده کرد.
یکی از کارهایی که باید به طور مرتب در پرورش ماهی ها انجام گیرد تمیز کردن توری ها ورودی آب به حوضچه ها است که به دلیل گیر کردن آشغال ها به آن (برگ درخت بیشتر) مسدود می شوند واز ورود آب به وحوضچه جلوگیری می کند به طورمرتب باید به این توری ها سرکشی شود و به کمک فرچه های سیمی مخصوص با دسته بلند مواد گیر کرده در بین توری را جدا واز اب خارج کرد تا آب به جریان طبیعی خود ادامه دهد.
تامین آب حوضچه ها هنگام کمبود آب وتامین اکسیژن: در هنگام کمبود آب که بیشتر در تابستان رخ میدهد دو راه کار وجود دارد.
۱)اولین راه این استکه از اب چاه هایی که حفر شده استفاده کرد که به کمک پمپ این آبها به حوضچه ها پمپاژ می شود وکمبود آب جبران میشود. ۲) دومین راه این است که از آب برگردان استفاده میشود یعنی اینکه آبها بعد از اینکه از حوضچه ها عبور کرد وبه انتهای آنها رسید آب به وسیله پمپ باز به ابتدای حوضچه ها انتقال مییابد تا با این روش کمبود آب جبران شود. مشکل دیگر پرورش ماهی کمبود اکسیژن است که این کار باقرار دادن آب شار در محل شیب و ورود آب از حوضچه بالا به پایین مشکل حل می شود وهمچنین برای جلوگیری از کمبود اکسیژن باید درغذا دهی تعادل رعایت شوند.
گزارش کارآموزی سیکل پرورش ماهی قزل آلا دانلود پروژه در مورد ماهی قزل الا کارآموزی سیکل پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان خرید پروژه کار آفرینی پرورش ماهی قزل الا

فهرست مطالب

فصل اول
تورگردان احاصه ای
فصل دوم: خصوصیات منطقه
مقدمه
۱-۱ آدرس وموقعیت آب ماهی سرا
۱-۲ منبع تامین کننده آب ماهی سرا
۱-۳ محل تامین غذا وتخم ماهی
۱-۴ ظرفیت تولید استخر
فصل سوم: زیست شناسی ماهی قزل آلا
۱-۲ زیستگاه قزل آلای رنگین کمان
۲-۲ مهاجرت تخم ریزی وتولید مثل
۳-۲ نیازمندی های محیطی ماهی قزل آلا
فصل چهارم: کار در استخر
۱-۳ شتسشوی استخرها
۲-۳ ضد عفونی کردن استخرها
۳-۳ تمیز کردن توری ها
۴-۳ تامین آب حوضچه های هنگام کمبود آب و تامین اکسیژن
۵-۳ غذادهی به ماهی ها
۶-۳ رقم بندی ماهی ها
۷-۳ احتیاجات غذایی ماهی قزل آلا رنگین کمان
۸-۳ ارتقاء آبگیری کانالها وسرعت جریان آب در کانالها
۹-۳ زمان رهاسازی بچه ماهی ها
۱۰-۳ بیماریهای ماهیان
۱۱-۳ غذای ماهیان
۱۲-۳ منابع

دانلود گزارش کارآموزی سیکل پرورش ماهی قزل آلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *