گزارش کارآموزی در شرکت سایپا

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کار آموزی شرکت سایپا

با اختراع‌ موتورهای‌ چهار زمانه‌ درون‌ سوز در نیمه‌ دوم‌ قرن‌ ۱۹ و تکمیل‌ آن‌ متناسب‌ باپیشرفت‌های‌ دانش‌ بشری‌ و سرانجام‌ تولید انبوه‌ انواع‌ خودروها در اوایل‌ قرن‌ بیستم‌ موارداستفاده‌ اتومبیل‌ به‌ عنوان‌ وسیله‌ای‌ لوکس‌ و تجملی‌ جهت‌ گشت‌ و گذار آخر هفته‌ و نشان‌ دادن‌برتری‌ و منزلت‌ اجتماعی‌ مالک‌ آن‌ تغییر یافت‌ و به‌ صورت‌ وسیله‌ای‌ ضروری‌ برای‌ رتق‌ و فتق‌مشکلات‌ روزمره‌ زندگی‌ بخصوص‌ در شهرهای‌ رو به‌ گسترش‌ درآمد و گسترش‌ زندگی‌شهرنشینی‌ نیز بر ضرورت‌ تولید بیشتر و متنوع‌تر انواع‌ خودرو تأثیر نهاد در ایران‌ نیز متناسب‌ با افزایش‌ ارتباط‌ خارجی‌ و توسعه‌ زندگی‌ شهرنشینی‌ موارد استفاده‌اتومبیل‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کالای‌ لوکس‌ و سپس‌ با تأخیر نسبتاً طولانی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کالای‌ ضروری‌مشهود است‌ براساس‌ اطلاعات‌ موجود مظفرالدین‌ شاه‌ اولین‌ پادشاهی‌ بود که‌ اقدام‌ به‌ خریداتومبیل‌ کرد او در نخستین‌ سفرش‌ به‌ فرنگ‌ دستور خرید اتومبیل‌ مورد علاقه‌اش‌ را صادرمی‌نماید و سعدالدوله‌ وزیر مختار ایران‌ در بلژیک‌ را مسؤول‌ این‌ امر می‌گرداند به‌ هر حال‌اتومبیلی‌ با سلیقه‌ شاه‌ ایران‌ خریداری‌ و به‌ همراه‌ راننده‌ بلژیکی‌ که‌ به‌ همین‌ منظور استخدام‌ شده‌بود از راه‌ دریا ارسال‌ می‌گردد تا قبل‌ از مراجعت‌ شاه‌ به‌ پایتخت‌ او سوار بر این‌ اتومبیل‌ واردتهران‌ شود هرچند که‌ این‌ اتومبیل‌ اولین‌ خودرو وارد شده‌ به‌ خاک‌ ایران‌ نبود اما تمایل‌ و رغبت‌شاه‌ به‌ اتومبیل‌ موجب‌ ترغیب‌ سایرین‌ به‌ خصوص‌ متمولان‌ و دربار ایران‌ به‌ خرید اتومبیل‌جهت‌ ابراز برتری‌ اجتماعی‌ گردید عدم‌ وجود راههای‌ مناسب‌ برای‌ تردد خودروها در ایران‌ وحتی‌ در تهران‌ قیمت‌ نسبتاً بالای‌ اتومبیل‌ و آشفتگی‌های‌ مالی‌ و اقتصادی‌ ایران‌ آن‌ روز از جمله‌موانع‌ عمده‌ ورود خودرو به‌ میزان‌ زیاد در عهد قاجاریه‌ بود واردات‌ خودرو به‌ ایران‌ پس‌ از سال‌۱۳۰۰ با توجه‌ به‌ افزایش‌ ارتباط‌ بین‌المللی‌ و بهبود راههای‌ مواصلاتی‌ تا حدودی‌ رشد یافت‌ امّا رشد بیشتر روند واردات‌ خودرو مربوط‌ به‌ سالیان‌ پس‌ از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ بود به‌ طوری‌ که‌براساس‌ آمار و ارقام‌ موجود واردات‌ خودرو به‌ ایران‌ طی‌ سال‌ ۱۳۳۴ بالغ‌ بر ده‌ هزار دستگاه‌خودرو با ارزش‌ دو میلیارد و دویست‌ و پنج‌ میلیون‌ ریال‌ بوده‌ است‌ موتور نصب و تنظیم میل بادامک جدید اغلب خرابی های میل بادامک نو بیشتر به نصب نادرست مربوط می شود تا به نقایص موجود در میل بادامک یا لیفترها قبل از شروع کردن به راهنمای دستی تعمیر موتور جهت آگاهی بیشتر از ویژگی ها و جزئیات موتور خودتان مراجعه کنید سوراخهای لیفتر را برای دندهتخم مرغی شکل زیادی چک کنیداگر سوراخها پوسیده شده اند قالب نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت پوش رودهای خود را از نظر پوسیدگی و راستی چک کنید بازوهای روکر را از نظر ترک خوردگی یا پوسیدگی چک کنید اگر شما می خواهید یک میل بادمک که دارای درجه بلندی بیشتری نسبت به قبلی است را نصب کنید نوکهای بازوهای روکر را با دقت بیشتری از نظر پوسیدگی چک کنیدپوسیدگی نامنظم روکر موجب سرعت در پوسیدگی می شود و به سوپاپ اجازه عملکرد مناسب را نمی دهد فنرهای سوپاپ ار از نظر فشار صحیح چک کنیداگر فنر سوپاپ زیر فشارseat #75 باشد بیشتر از ۱۰% زیر میانگین باشد تمام دستگاه را تعویض کنید در اینجا یک راهنما جهت فشارهای فنری مناسب برای عمکرد جادهای میل بادمک موجود می باشد با سوپاپ باز هرگز از فشار pound 375 بالاتر نرود اگر شما د حال تعویض یک میل بادامک خراب هستید قبل از نصب میل بادامک جدید اول دلیل خرابی قبلی را مشخص کنید ممکن است علتی برای خرابی وجود داشته باشد که میل بادامک جدید را نیز خراب کند بعد از اینکه میل بادمک کهنه را بیرون آوردید موتور را تمیز کنید تمامی ناخالصی ها و روغن های کثیف را برطرف کنید حتی کمترین ناخالصی موجود میل بادمک می تواند میل بادامک جدید را نیز خراب کند نصب میل بادامک قبل از نصب میل بادامک جدید به دقت پره های میل بادامک حفره های روغن سطوح ژورنال یاتاقان را که ممکن است در حمل و نقل آسیب دیده باشد چک کنیداز یک حلال ملایم جهت رفع هر گونه تراشه فلزی استفاده کنیداز هیچگونه عامل تمیز کننده ساینده استفاده نکنیدمیل بادامک را توسط یک حوله نرم یا هوای فشرده خشک کنید
دانلود گزارش کارآموزی شرکت سایپا , کارآموزی در سایپا کارآموزی در سایپا کارآموزی سایپا گزارش کارآموزی شرکت سایپا

فهرست مطالب

تاریخچه‌ سایپا

ورود خودرو به‌ ایران‌

موتور

نصب و تنظیم میل بادامک جدید

قبل از شروع کردن

نصب میل بادامک

تنظیم کردن میل بادامک

تنظیم کردن میل بادامک

لیفترهای هیدرولیک

تعویض کردن کلاج ماشین

رفع مشکلات و آزمایش دقیق

سیستم سوخت رسانی

سیستم خنک کننده در پراید

سیستم انتقال قدرت

سیر تکاملی روغن های ATF

مکانیزمجعبه دنده خودکار گیربکس های اتوماتیک

اجزای مبدل گشتاور

پایداری در برابر خوردگی و سائیدگی

حداقل ویسکوزیته

گزارش کارآموزی مونتاژ پراید در شرکت سایپا نمایندگی سایپا نمایندگی مجاز سایپا خدمات پس از فروش سایپا در یک شرکت سایپا کارآموزی کارورزی رشته مهندسی مکانیک

دانلود گزارش کارورزی در شرکت سایپا

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *