گزارش کارآموزی در موسسه توانبخشی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی موسسه توانبخشی

دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی احتیاج به گذراندن یک دوره کارآموزی جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار وهمچنین آموزش آموخته های تئوری خود دارندکارآموزی در نحوه یادگیری تاثیر بسیاری دارد به طوریکه بسیاری از دانشجویان در دوره کارآموزی نکاتی را می آموزند که در طول دوره تحصیلی حتی با آن برخورد نکرده اند اگر دانشجو دوره کارآموزی خود را در مکانی مناسب و با امکانات فراوان بگذارند به طوریکه آن مکان طوری باشد که بتوان از تجربه های افراد متخصص و فنی در زمینه آن شغل استفاده بهینه را کرد خیلی سریعتر وبهتر درباره آینده کاری خود می تواند تصمیم بگیرد و همچنین مواردی را آموزش دیده وتجربه هایی کسب میکند که بعدا در زمینه شغلی که انتخاب می کند برای او مفید می باشد پس باید در زمینه انتخاب مکان کارآموزی و استفاده درست و بهینه از تجربه افراد متخصص در آن مکان دقت داشت میزان رضایت دانشجو از این دوره این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشد وهدف آشنایی با محیط کارگاهی کسب تجربه ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است آشنایی کلی با مکان کارآموزی مرکز جامع توانبخشی فروغ عصر واقع در شیراز خیابان قصرالدشت روبروی دانشکده دندانپزشکی پلاک ۲۲۴ به عنوان یکی از مراکز وابسته به موسسه توانبخشی ولیعصر عج فعالیت های خود را در مهر ماه سال ۱۳۸۴ آغاز کرد این مرکز با هدف تشخیص و مداخله زودرس به نوزادان پرخطر در جهت پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت آنان و همچنین تدارک خدمات فراگیر توانبخشی برای کودکان با مشکلات جسمی و ذهنی با مجوز از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور تحت عناوین ذیل فعالیت می نماید خدمات پایش رشد کودکان خدمات جامع توانبخشی خدمات آموزش روزانه برای کودکان زیر ۶ سال که مشکلات ذهنی دارند کودکانی که یکی از شرایط ذیل را دارند در مرکز جامع توانبخشی فروغ عصر پذیرش می شوند نوزدان و کودکان پرخطر high risk شامل نوزادان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری مبتلا به بیماریهایی مانند دیابت و فشارخون بالا هستند نوزدانی که به دلایل مختلف در چند روز اول عمر خود در بخش های مراقبت ویژه نگهداری شده اند نوزدانی که در بدوتولد علائمی دال بر نرسیدن اکسیژن کافی نظیر کبودی پوست داشته باشند کودکان مبتلا به تاخیر تکاملی کودکانی که از نظر حرکتی تأخیر دارند برای مثال دیرتر گردن می گیرند کودکانی که به موقع حرف نمی زنند کودکای که ارتباط خوبی با پدر و مادر و سایر کودکان برقرار نمی کنند کودکانی که قادر به انجام کارهای شخصی خود نیستند برای مثال نمی توانند خودشان غذا بخورندکودکانی که از نظر شناختی تأخیر دارند برای مثال به موقع اعضای بدن خود را نمی شناسند کودکان مبتلا به فلج مغزی و سایر اختلالات حرکتی کودکان مبتلا به مشکلات ذهنی نظیر سندرم دان کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری نظیر پیش فعالی کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری نظیر خواندن نوشتن و ریاضیات خدمات پایش رشد کودکان مرکز جامع توانبخشی فروغ عصر با تحت نظر قراردادن کودکان پرخطر high risk و ارزیابی مراحل رشد آنها و تشخیص به موقع تأخیر تکاملی و اقدامات درمانی مناسب می کوشد تا مشکلات ایجاد شده را رفع کند و یا عوارض ناشی از آن را کاهش دهد و در این زمینه از پزشکان متخصص کودکان با گرایش رشد تیم درمانگران شامل گفتار درمان کاردرمان فیزیوتراپ روانشناس و مربیان آموزش دیده در خصوص مداخلات زود هنگام استفاده می کند خدمات جامع توانبخشی مرکز جامع توانبخشی فروغ عصر برای ارزیابی ارائه برنامه درمانی و انجام مداخلات درمانی خدمات پزشکی و توانبخشی ارائه می دهد و هدف آن کاهش ضایعات و ایجاد توانمندی مناسب با توجه به شرایط کودک است
دانلود گزارش کارآموزی موسسه توانبخشی

فهرست مطالب

پیشگفتار

مقدمه

میزان رضایت دانشجو از این دوره

فصل اول

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

خدمات پایش رشد کودکان

خدمات جامع توانبخشی

خدمات آموزش روزانه کودکان زیر ۶ سال

برنامه های موسسه به صورت تیمی

معرفی خدمات

کاردرمانی ذهنی و روانی کودکان

گفتار درمانی

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی

کاردرمانی occupationl Therapy

کاردرمانی در کودکان فلج مغزی

دانلود گزارش کارآموزی موسسه توانبخشی فروغ عصر پروژه کارورزی در یک موسسه توانبخشی پروژه کار آموزی موسسه توانبخشی کار ورزی موسسه پزشکی مددکاری

دانلود گزارش کارآموزی در موسسه توانبخشی

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *