گزارش کارآموزی راهنمایی و رانندگی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی راهنمایی و رانندگی

اولین قانون راهنمایی و رانندگی در تهران: مردم آن روز در دی ماه سال ۱۳۰۹ که دست های راننده ها را مدام در حرکت دیدند، به خنده افتادند، اما خیلی زود یاد گرفتند از دست چپ و راست شان چه زمانی کمک بگیرند و چطور در هوا تکانشان بدهند تا شوفرهای دیگر بفهمند که حالا قرار است صاحب دست ها چه کند؛ دور بزند، بایستد، پارک کند و دقیقاً از همان روزها شروع شد. آن روزها نوای بوق تا فاصله ۱۰۰ متری شنیده می شد. همان دوره با همان قوانین ۳۲ بندی، ماشین ها صاحب ۵ پلاک شدند؛ نام کارخانه، آدرس مالک، نمره عقب، نمره جلو و پلاک مالیات. تصویب قوانین به همین جا ختم نشد؛ حود ۱۳۰۸ وقتی تعداد اتول سوارهای شخصی شهر به ۱۵۲۲ نفر رسید، قوانین مربوط به عابران پیاده وضع شد. آبان ۱۳۰۵ پایتخت نیز بوذرجمهری، بلدیه چی شهر یک کمپانی دانمارکی را مسئول اتوبوسرانی شهر کرد و قرار شد فرنگی جماعت ۷ خط راه بیندازد که در هر کدام ۲اتوبوس فعال باشد. کرایه این اتوبوس ها ۸ شاهی برای یک مسیر بود. تهرانی که اتوبوس هایش از ابتدا تا انتهای مسیر ۲۵ بار توقف می کردند و سرعت شان ۲۰ کیلومتر بود. اواخر سال ۱۳۱۲، وقتی «سرتیپ قلی هوشمند» به جای بوذرجمهری بلدیه چی شهر شد، اعلام کرد محل عبور پیاده ها را از عرض خیابان به صورت مورب سنگ فرش کنند و عابران را موظف کرد تنها از همان مسیرها عبور کنند.
بعد به سراغ اتوبوسران ها رفت و اعلام کرد که آنها حین رانندگی نباید حرف بزنند و آیین نامه اتوبوسرانی به وسیله شهربانی تنظیم شد. خط ممتدد محوری، خط کشی است وسط معابر شهری و برون‌شهری که به دلایل گوناگون نمی‌توان در آن محلها دور زد، سبقت گرفت و یا از روی آن عبور کرد که این نوع خط کشی را اصطلاحا دیوار قانون می‌گویند. متاسفانه در معابر درون شهری تخلف تجاوز به چپ که منجر به بسیاری از تصادفات می‌شود از شایعترین تخلفات است . کلیه معابر عمومی درون و برون‌شهری جهت تشخیص سهم عبور رانندگان وسایل نقلیه توسط خط کشی ممتد یا مقطع شده‌اند و یا با موانع فیزیکی نظیر نرده، گاردریل، بلوک سیمانی و … به دو قسمت مساوی تقسیم شده‌اند و رانندگان باید در محدوده مجاز از سمت راست معابر تردد کنند.
چگونه ترمز کنیم؟ در زمان رانندگی و استفاده از ترمز پاشنه پا را روی کف اتومبیل بگذارید و با سینه پا به پدال ترمز را فشار دهید و سپس در مراحل بعدی روی پدال برای ترمز گرفتن کامل فشار دهید.بطور ناگهانی و سریع از ترمز استفاده ننمائید. امکان دارد کنترل اتومبیل شما با مشکل مواجه گردد.
احـراز سلامت جسمانی و روانی رانندگان براساس دستورالعمل اجرایی است که پس از تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هماهنگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای اجرا به تمامی پزشکان انجام‌دهنده معاینات پزشکی درخواست‌کنندگان انواع گواهی‌نامه، ابلاغ می‌شود.
گزارش کارآموزی راهنمایی و رانندگی

فهرست مطالب

اولین قانون راهنمایی و رانندگی در تهران ۱
بیشترین تخلفات در رانندگی ۳
ضوابط احراز سلامت جسمانی و روانی ۴
بینایی ۷
شنوایی ۸
اندامهای حرکتی فوقانی و تحتانی ۸
سایر موارد برای انواع گواهینامه رانندگی ۱۰
مقررات و ضوابط حمل بار در جاده های کشور ۱۳
ضوابط حمل بار ۱۴
مقررات حمل و نقل بار در راهها ۱۵
توصیه پیشگیرانه در رانندگی ۲۴
توصیه پیشگیرانه در تردد شهری ۳۰
توصیه پیشگیرانه در مسافرکشی ۳۴
توصیه پیشگیرانه در سفر ۳۶
توصیه پیشگیرانه در موتورسواری ۴۰
چگونه ترمز کنیم ؟ ۴۱
چگونه فرمان بگیریم ؟ ۴۲
دور زدن ۴۳
دور یک فرمانه ۴۳
دور دو فرمانه ۴۴

دانلود گزارش کارآموزی راهنمایی و رانندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *