گزارش کارآموزی رشته برق در شرکت هپکو

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی برق در شرکت هپکو

شبکه داخلی برق شامل: الف-یک دستگاه ترانس ۲۰ کیلوولت۲۰۰۰کیلوولت آمپری در تأسیسات. ب-یک دستگاه ترانس ۲۰ کیلوولت آمپری در سالن رنگ. ج-یک دستگاه ترانس ۲۰ کیلوولت ۸۰۰کیلوولت آمپری در انبار تولید. د-یک دستگاه ترانس ۲۰ کیلوولت ۱۰۰۰ کیلوولت آمپری در ساخت. ه-یک دستگاه ترانس ۲۰ کیلوولت ۶۳۰ کیلوولت آمپری در کانتین. و-دیزیل ژنراتور اضطراری به قدرت ۲۱۰کیلوولت آمپر. ز-شبکه فشار قوی با کلیدها و تابلوهای مربوطه(ضمناً کارخانه دارای امتیاز ۳۲۰۰ آمپر ساعت برق از شبکه وزارت نیرو می باشد).
توانایی انجام عملیات برشکاری،جوشکاری،ماشین کاری و رنگ قطعات و مجموعه های سبک و سنگین با مواد خام تا ضخانمت ۱۸۰ میلیمتر. مجهز بودن کلیه ایستگاههای کاری بخشهای مختلف تولید کرنهای شعاعی ۱تن،۲تن،۵ تن کرنهای دروازه ای مترمارسی تا ظرفیت ۱۵ تن،سیستم حفاظت ایمنی اطفای حریق،اگزوزفنهای موضعی بخش جوشکاری جهت تهویه هوای سالنها و سیستمهای سرمایش و گرمایش. بخش CNC مشتمل بر کادر برنامه نویسی ئ کادر آموزشی که تحت پوشش واحد مهندسی کارخانه می باشد قادر است که علاوه بر انجام عملیات نقشه کشی و طراحی(CAD)،برنامه نویسی ماشین ابزار،شبیه سازی و آموزش پرسنل درگیر شرکت در زمینه های آموزشی پرسنل برنامه نویسی و سایر مسائل مرتبط با سیستم های کامپیوتری ماشین های ابزار سایر واحدهای صنعتی به نحوه بهینه ای ارائه خدمات بنمایند. آزمایشگاه کنترل کیفیت به جهت داشتن تجهیزات ویژه آزمایشگاهی توانایی انجام انواع تستهای مخرب و غیر مخرب از قبیل تست های ضربه،کشش،سختی سنجی،آلتراسونیک،مغناطیسی،مایعات نافذ را با دقت بالا دارا می باشد.همچنین آزمایشگاه کنترل کیفیت این شرکت توانایی تشخیص ساختار کریستالی مواد و قطعات به همراه عکسبرداری ازاین ساختار و انجام عملیت حرارتی برحسب آلیاژهای متفاوت به کیفیت بالا دارا می باشد. اتاق اندازه گیری کنترل کیفیت به جهت داشتن میز اندازه گیری سه بعدی توانایی انجام تست ابعادی قطعات و مجموعه ها در سه محور با ابعاد ۷۰/۲×۴×۸ متر و حداکثر وزن ۲۵۰۰ کیلوگرم را دارا می باشد.
دستگاههای CNC (Compyter Numberical Control : در این روش کنترل دستگاه دیگر در اختیار انسان نیست و توسط کامپیوتر کنترل می شود.انسان تنها وظیفه برنامه ریزی قطعه را بر عهده دارد و با دادن برنامه قطعه کار به دستگاه بقیه کارها خودکار انجام می شود.در بعضی از CNC ها نظارت انسان الزامی است،چون باید ابزار تراش تعویض گردد،محل پاشیدن آب صابون تنظیم شود،تعداد بار و فشار روی قطعه کار تنظیم شود.در CNC های پیشرفته تر که اصطلاحاًTool Changer و یا تعویض ابزاری گفته می شود،دستگاه با توجه به برنامه داده شده خود ابزار موردنیاز را انتخاب و تعویض می کند.دستگاههای موجود در سالن طرح توسعه اکثراً ساخت سالهای ۸۸ و۸۹ می باشند و پردازنده آنها اکثراً Z80 می باشند. در CNC هر هحور دارای یک کنترل کننده می باشد که از یک دیکدر و یک کنترل موتور تشکیل شده است.این قسمت کنترل کننده در بخش PC دستگاه فرمان می گیرد.بخش میکروپروسسور دستگاه بسته به برنامه موجود فرمانهای عددی به هرمحور ارسال می کند.این فرمان در قسمت کنترل کننده تجزیه و تحلیل می شود و به موتورهای هر محور ارسال می شود.
سیستم های رله کنتاکتوری : در این سیستم های برای تشخیص وضعیت دستگاه علاوه بر لیمیت سوئیچ ها و پراکسیهای حسی استفاده می شود و جهت صدور فرمان از سوئیچ های فشاری و رله کنتاکتوری استفاده می شود.این سیستم ها از قابلیت انعطاف پذیری چندان بالایی برخوردار نیستند.
سیستمهای کنترلی دیجیتال : در این سیستم ها برای تشخیص وضعیت دستگاه علاوه بر لیمیت و پراکسیهای حسی از انکودرها و تاکومترها نیز استفاده می شود.
ایرواستاتیک : ایرواستاتیک سیستم ایجاد فشار هوا که پس از آب گیری هموا و مخلوط ن با روغن وارد سیستم می شود و ایجاد یک فاصله هوایی (گپ هوایی) جهت کاهش اصطکاک یا از بین بردن اصطکاک در محل اسلایدها (ریل های حرکت محور ) می شود که جهت آب کیری هوا فشرده شده و توسط کمپرسور خنک کننده خنک شده و ذرات بخار موجود در هوا مایع و فیلترشده و سپس دفع می گردد.
هیدرواستاتیک : سیستم ایجاد فشار روغن جهت روغنکاری گیربکس گلکی (هداستوک) و تعویض ابزار می باشد که این فشار روغن اندازه خاصی دارد و دائماً کنترل می شود. کل سیستم دستگاه ایرواستاتیک و هیدرواستاتیک از نظر فشار و دما توسط PLC کنترل می شود.اگر در حین کار اشکالی به وجود آید سیستم آلارم می دهد که عیب دستگاه مشخص می شود.به طور مثال آلارم ۱۱ یا هیدرواستاتیک ۳ مورد می تواند باشد.
گزارش کارآموزی رشته برق در شرکت هپکو دانلود پروژه کارآموزی رشته برق در شرکت هپکو کارآموزی برق گروه الکترونیک شرکت هپکواراک

فهرست مطالب

فصل اول : آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه شرکت هپکو و روند تکاملی آن ۲
امکانات موجود در شرکت هپکو ۴
کارگاه عملیات اولیه ۱۰
لیست محصولات ۱۳
فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته عملی کارآموز
نحوه عملکرد تعمیرات ماشینکاری خدمات فنی ۱۵
ایرواستاتیک وهیدرواستاتیک ۱۷
فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج
PLC 20
سیستم کنترل لاجیک قابل برنامه ریزی PLC 25
مقایسه PLC با یک کامپیوتر معمولی ۳۸
فصل چهارم : دستگاههای CNC
دستگاههای CNC 41
ملاحظات اقتصادی ۴۴

دانلود گزارش کارآموزی رشته برق در شرکت هپکو

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *