گزارش کارآموزی حسابداری کارخانه عطر بیک

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی حسابداری کارخانه عطر بیک

شرکت عطر بیک از سال ۱۳۸۱ شروع به فعالیت تولیدی نمود و از این سال به بعد گامی موثر در جهت تقاضای کشور به همراه داشته است. شرکت عطر بیک تحت نظر لیسانس بیک فرانسه بوده و روابط سازمانی این شرکت به شرکت بیک فرانسه باز می گردد.
بخش اول :حسابداری حسابهای پرداختنی (خرید) : همانطور که از نام این بخش معلوم است درکل وظیفه نگهداری وثبت تمامی حسابهایی که شرکت تعهد پرداخت آنها را عهده دار می باشد به عهده حسابداری خرید است که در راس آن خرید محصولات و مواد بهداشتی ویا هرگونه اجناس دیگری که در حیطه فعالیت اقتصادی شرکت است .
۱-کالاهائی که از تولید کنندگان جهت پخش خریداری میشود طی فاکتور ارسالی از طرف تولید کننده جهت ثبت در حسابهای مالی به واحد بازرگانی دفتر مرکزی ارسال می گردد. مدیریت بازرگانی( یا به عبارتی در چارت تشکیلاتی شرکت مدیریت فروش)موظف است پس از ضمیمه کردن رسید انبار مربوط به فاکتور هاکه حاکی از دریافت جنس توسط انبار مرکزی ویا انبار مراکز توزیع (درصورتی که جنس مستقیما از کارخانه به انبار مراکز ارسال شود)می باشد ،فاکتور ها راجهت ثبت با اخذ رسید طی صورت خلاصه ای به واحد مالی ارائه نماید.
۲-یکی دیگر از وظایف حسابداری خرید کنترل مطالبات شرکتهای تولیدی وتنظیم بودجه پرداخت (تعهدات)مطابق قرارداد می باشد. بدین صورت که حسابداری بازرگانی ماهانه باید جدولی تحت عنوان جدول تعهدات تنظیم وبا ارائه آن به مدیریت مالی وبا هماهنگی مدیر عامل نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نماید که این تعهدات هم ممکن است بصورت نقدی وهم ممکن است به صورت اسناد پرداختنی باشد. در هر صورت رعایت مفاد قرارداد ا لزامی وهرگونه پرداخت اضافی ممنوع بوده مگر بانظر ودستور مستقیم مدیریت عامل .
۳-سومین بخش از وظایف حسابداری خرید عبارتست از کنترل حساب تولید کننده ورفع مغایرت براساس برنامه زمانبندی شده وارائه صورت مغایرت باشرکت تولیدی به مدیریت مالی .
۴- چهارمین بخش از وظایف حسابداری خرید عبارتست از کنترل خریدهای انجام شده یا به عبارتی کنترل فاکتور های خرید با گزارش ماهانه حسابداری انبار که پایان هر ماه باید به حسابداری خرید ارائه نماید وپس از انجام این کنترل وتائید ، فاکتورهادر زونکن های جداگانه ای بترتیب هر ماه بایگانی می شود .
۵- صدور هرگونه اعلامیه بدهکاری که حاکی از برگشت از خریدها ویا ضایعات احتمالی مربوط به تولید کننده ویا هزینه های حمل ونقل اگر به عهده تولید کننده باشد وموارد مشابه این جزو وظایف حسابداری خرید است.
حسابداری خرید موظف است باهماهنگی وارتیاط مستمر با بخش حسابداری انبار وحسابداری تنخواه و… نسبت به صدور سند حسابداری وارسال اعلامیه به تولید کننده اقدام نماید.
۶- کنترل حساب معلق خرید به جهت آنکه رایطه بسیار نزدیک ودر حقیقت مستقیمی با حساب تولید کننده دارد واعلام مانده آن به حسابداری انبار وپیگیری موضوع یکی دیگر از وظایف مهم حسابداری خرید می باشد که در وظایف حسابداری انبار مفصل در این مورد بحث خواهد شد .
۷- بجز موارد بالا که همگی مربوط به حسابهای پرداختنی تجاری بود مسئولیت کنترل وثبت اسناد مربوط به حسابهای پرداختنی غیر تجاری نیز با حسابداری خرید می باشد.
بدینصورت که حسابداری خرید موظف است یک طرف ثبت مربوط به حسابهای پرداختنی غیر تجاری که همان طرف بستانکاری این حسابها می باشد راثبت نماید.
گزارش کارآموزی حسابداری کارخانه عطر بیک دانلود پروژه در مورد کارآموزی در کارخانه و شرکت عطر بیک کار اموزی رشته حسابداری دانلود پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار کارخانه عطر بیک پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک کارآموزی در مورد حسابداری کارخانه عطر بیک

فهرست مطالب

مقدمه ۳
آشنایی با شرکت ۴
محصولات شر کت ۵
فصل اول ۱۲
شرح وظایف ونحوه عملکرد واحد مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه بازار تجارت ۱۲
بخش اول :حسابداری حسابهای پرداختنی (خرید) ۱۳
بخش سوم :حسابداری فروش ۲۳
فصل دوم ۲۹
چرخه عملیات مربوط به سایر واحدهای مالی ۲۹
بخش دوم : حسابداری تنخواه ۳۲
بخش سوم :حسابداری حقوق ودستمزد ۳۳
فصل سوم ۳۶
بودجه و اعتبارات ۳۶
پیش نیازهای برنامه بودجه ۳۶
کمیسیون بودجه ۳۶
بودجه و فروش ۳۷
بودجه تولید ۳۸
بودجه نقدی ۳۸
هدف و ماهیت بودجه نقدی ۳۹
ضمائم
فرم درخواست کالا از انبار
فرم حواله خروج کالا از انبار
فرم رسید انبار
فرم مرجوعی

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری کارخانه عطر بیک

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *