گزارش کارآموزی رشته ساخت و تولید،شرکت صنایع چدن

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی ساخت و تولید شرکت صنایع چدن

با احداث هر کارخانه ای و انجام سازماندهی در آن تعدادی نیز بعنوان تعمیرکار ماشین آلات بکار گمارده می شوند. بدین امید که وسایل و تجهیزات تولیدی همواره سالم و قابل بهره برداری باشند. بعبارتی ‌یک ماشین سالم از هر حیث اولاً می تواند کیفیت محصول تولیدی را تضمین کند بعبارتی سطح اطمینان محصول تولیدی بالاست بعنوان مثال تنظیم زننده با میله‌های اجاقی در ماشین آلات حلاجی، تنظیم قطعات مختلف در کادرینگ، تنظیم فواصل غلتکی در نواحی کششی و … تنظیم فشار غلتکی و … که هر کدام از آنها می‌تواند روی کیفیت محصول تولید و سطح اطمینان آن (فاصله L-c-L، u-c-L) را مشخص کند. (البته بایستی در نظر گرفته شود که هر ماشین‌یک سری نایکنواختی افزوده روی محصول خواهد داشت.)
ثانیاً: کمیت و بهره وری تولید ماشین در حداکثر مقدار ممکنه است (به تولید اسمی نزدیک است.) بعنوان مثال ماشین ها فقط در زمان های اجباری ناچاراً متوقف می‌گردد. مثلاً داف بالش در ماشین های بدون داف اتوماتیک، زمانهای بیکاری کارگر، زمانهای خرابی اولیه و … و در کل توفقات فنی کاهش خواهد داشت. ثالثاً: داشتن‌یک ماشین سالم و نگهداری مناسب از آن، افزایش عمر ماشین را با همراه خواهد داشت که این پارامترها روی قیمت تمام شده مؤثرند. بنابراین در کل نگهداری و تعمیرات روی دو پارامتر کمیت و کیفیت تولیدی اثرات مستقیم دارند و آن دو پارامتر روی قیمت تمام شده محصول و بازاریابی و رقابت در بازار مستقیماً مؤثر می باشد پس داشتن‌یک سیستم نگهداری و تعمیر مناسب می‌تواند نقش بسزائی را با توجه به موارد فوق داشته باشد. (سطح اطمینان برای محصولات مختلف متفاوت است.)
نتیجه ای که مقدمتاً گرفته می شود این است که برای بقاء و حیات‌یک صنعت‌یا‌یک کارخانه صنعتی داشتن‌یک سیستم نگهداری و تعمیر الزامی است. حجم‌یک سیستم نگهداری و تعمیر ارتباط مستقیم با حجم کارخانه و فعالیتهای آن و میزان پیچیدگی تکنولوژی آن دارد در کل هرچه کارخانه از واحدهای مختلف که هر کدان دارای فعالیتهای متفاوت هستند و تکنولوژی آنها پیشرفته و پیچیده باشد نیازمند سیستم نگهداری و تعمیر مدون تر و قویتر خواهد بود و‌یا بایستی باشد. در حال حاضر اکثر صنایع کشور فاقد چنین سیستمی بوده و‌یا ارزش و اهمیت کافی و وافی به آن داده نمی شود. و شاید‌یکی از دلایل رکود صنعت نساجی کشور در حال حاضر عدم رقابت با اجناس کشورهای دیگر می باشد که می تواند‌یکی از دلایل شکست در این بازار اهمیت ندادن‌یا کم دادن‌یا اصولاً نداشتن‌یک سیستم تعمیر و نگهداری مدون می باشد. ضمناً هنوز در اکثر کارخانجات نساجی کشور جایگاه نگهداری و تعمیرات مشخص نیست و افراد مناسب در این پست ها بکار گرفته نمی شوند. سطح سواد علمی پائین دارند‌یا فقط بصورت تجربی فقط رفع عیب را انجام می دهند و کلاً کارخانجات دارای برنامه ریزی نگهداری و تعمیر نمی باشد. اصولاً اهمیت نگهداری و تعمیر وابسته به نوع تکنولوژیاست.
نگهداری و تعمیرات به بهبودی: (I.M) improvement maintenande
ماشین آلات و تجهیزاتی که برای امور تولیدی و خدماتی بکار گرفته می شود با توجه به اینکه ماشین آلات توسط کمپانی های دیگر ساخته شده است بنابراین احتمال دارد بطور عمد‌یا غیر عمد در طراحی ماشین نقص وجود داشته باشد و ماشین بر اثر این نقص، میزان از کار افتادگی، شکست قطعات، هزینه تعمیرات را بر ما تحمیل می کند بنابراین گروه تعمیرات بر اثر تجربیات و تفکر در سمتی حرکت می کنند که با تغییر‌یا تعدیل (change and modifi cation) در جهت حذف دلایل شکست هدایت شود تا هزینه های تعمیرات و نگهداری و زمان توقف کاهش‌یابد. بعنوان مثال تغییر نوع بلبرینگ هایی که نیاز به روغنکاری ندارد. بجای بلبرینگهایی که نیاز به روغنکاری دارد و عمر بالایی را ندارد تغییر در اندازه پروانه‌هایی که جهت خنک کردن رادیاتور بکار برده می شود‌یا اضافه کردن خانه های رادیاتور جهت کاهش بیشتر گرمای موتور و …
گزارش کارآموزی رشته ساخت و تولید،شرکت صنایع چدن دانلود گزارش کارآموزی ساخت و تولید شرکت صنایع چدن پروژه کار آموزی شرکت صنایع چدن پارس کارآموزی رشته ساخت و تولید،شرکت صنایع چدن

فهرست مطالب

مقدمه
نگهداری و تعمیرات (نت)
در نمودار ۱
تعریف برنامه ریزی: (تعریف کلی)
مراحل برنامه ریزی شامل
خصوصیات واحدهای فنی در سازمانهای متعلق ایران
اشکال در ایران: (دلایل ضعیف بودن نگهداری و تعمیرات در ایران)
برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات
الف) نگهداری maintenance
ب)تعمیرات Repaires
مدیریت فنی نت
تروتکنولوژیTerotechnology
اهداف اصلی مدیریت فنی
اهداف فرعی نت
ارتباط سازمان نگهداری و تعمیرات با دیگر ارگانها
نگهداری و تعمیرات دارای هسته های زیر است
نمونه ای از سیستم های ارتباطی نگهداری و تعمیرات
مزایای سیستم متمرکز
انواع روشهای نگهداری و تعمیرات
نگهداری و تعمیرات به بهبودی (I.M) improvement maintenande
وظایف کلی
نگهداری و تعمیرات اصلاحی (CM) Corrective Maintenance
نگهداری و تعمیر پیشگیری: Preven tive maintenance
راهکارهای اتوماتیک کردن سیستم خنک کننده ‌ی تابلوی برق کوره ها
سطح سنج
استفاده از ابزار مکانیکی

دانلود گزارش کارآموزی رشته ساخت و تولید،شرکت صنایع چدن

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *