تحقیق کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات

این گزارش کارآموزی بصورت Word و قابل ویرایش همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی کامپیوتر در مخابرات

اهمیت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه : واکنش هر موجود زنده در برابر محیط و اجتماع خود بر اساس یک سلسله اطلاعات صورت می گیرد و این اطلاعات فراهم نمی گردد جز با برقراری ارتباط با محیط و همنوع خویش . بدین ترتیب هرچه امکانات ارتباطی وسیع تر و پیشرفته تر باشد دستیابی به منابع اطلاعاتی افزونتر خواهد بود و به تبع داشتن اطلاعات غنی ، فرد یا جامعه را دارای پویایی و تحرک سریعتر و معقول تری می نماید.دستیابی به اطلاعات صحیح ، مطمئن و سریع در اتخاذ تصمیم گیری ها از اعتبار بالایی برخوردار است که در نتیجه ، ارتباط سالمی را طالب است . غالباً برقراری ارتباط و کسب اطلاعات خارج از قلمرو مشاهده مستقیم و تماس شخصی نیاز به امکانات ویژه ای دارد . از میان طیف وسیع امکانات ارتباطی می توان از مخابرات به مفهوم متعارف در جامعه کنونی نام برد.
صور ابتدائی ارسال خبر ، افروختن آتش و ایجاد دود برفراز کوهها ، نواختن طبل و قاصدان پیاده یا سواره بوده است . اما از سال ۱۸۴۰ که الفبای مورسی تلگراف مورد استفاده قرار گرفت پیشرفت تکنولوژی مخابرات سرعت زاید الوصفی داشته است بطوریکه امروزه مخابرات بعنوان سریعترین روش شناخته شده انتقال اطلاعات مهم و بنا بر تعبیری متضمن غنای فکری جوامع سیاسی و تسریع کننده آهنگ پیشرفت در عرصه های گوناگون اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی نقش ارزشمند و والائی را نصیب خود ساخته ، بنحویکه توسعه و گسترش تکنولوژی مخابرات از جمله عوامل مهم پیشرفت و ترقی آنها قلمداد می گردد . بعبارت دیگر تا کشوری به تکنولوژی پیشرفته مخابراتی و سیستمهای نوین این صنعت قرن ، دست نیابد و تجهیز نگردد به مفهوم واقعی و حقیقی به توسعه و ترقی دست نخواهد یافت و به راهیابی در قافله پرشتاب کشورهای مترقی نائل نخواهد شد . جدا از مطلب بالا و در واقع مهمتر از این مسائل ، رسالت ارزشمندی است که در جوامع بشری بر دوش مخابرات قرار گرفته و الحق مخابرات هم بخوبی از عهده آن برآمده است و آن بیدار ساختن و آگاهی دادن به ملتهای ستمدیده و عقب نگه داشته شده در راه مبارزه و مقابله با قدرتهای زورگو و استکباری جهانی برای بدست آوردن آمال آزادیخواهی و اعمال قدرتهای مردمی خویش است که تجلی بارز و زنده آن در جمهوری اسلامی طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظاهر گردیده است. بنابر علل بالا و بسیاری از دلائل دیگر امروزه ملتها بسیج شده اند تا در زمینه تولید و استفاده از تکنیکهای پیشرفته مخابراتی ، طرحهای گسترده و نوینی را اجرا نمایند و در این راستا شرکت مخابرات استان مرکزی با توجه به موقعیت حساس استان به لحاظ داشتن مجمتمع ها و مراکز عظیم صنعتی و تجاری در جهت تسهیل و تحقق موارد فوق و توسعه مخابرات ، نقش مهم و بسزایی را ایفاء نموده است .
موضوع و هدف شرکت، عبارت است از تاسیس و توسعه شبکه و تاسیسات مخابراتی در حوزه عملیاتی شرکت و نگهداری و بهره برداری از آن در قالب تحقق اهداف و برنامه های وزارت پست و تلگراف و تلفن و شرکت مخابرات ایران و انجام وظایف و اختیارات مقرر در قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران در حوزه استان مرکزی و اجرای تکالیف شرکت مخابرات در مواردی که تفویض اختیار می شود.آن قسمت از فعالیت شرکت مخابرات ایران در بخش ارتباطات بین شهری و بین المللی اعم از تاسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری مراکز بین شهری (اس .تی. دی) ایستگاههای ماهواره ای و مایکروویو و غیره و نیز متعلقات آن همچنان تحت مسئوولیت و کنترل شرکت مخابرات ایران است.
دبیت کارت(DEBIT CARD ) : از مدتها قبل کارتهای تلفن در مخابرات رایج استبدین شکل که با وارد کردن کارت در دستگاه تلفن خاص خود از طریق مدار الکترونیکی داخل کارت،اطلاعات مبنی بر شارژ بودن آن به دستگاه تلفن منتقل شده ودستگاه پس از مطمئن شدن از وجود اعتبار کارت اجازه برقراری ارتباط را به شخص می دهد اخیرا” کارتهایی تحت عنوان DEBIT CARD طراحی شده که روی آن یک شماره PASS WORD وجود دارد که شخص میتواند از هر تلفنی در شهر مربوطه که بخواهد ابتدا کد ۱۳۲که مربوط به خدمات DEBIT CARD می باشد را بگیرد پس از آن بایستی شماره رمز خود را وارد نماید تا سیستم اجازه گرفتن شماره را به اینترنت بدهد در صورت درست بودن رمز، شخص می تواند با هر شماره تلفنی که می خواهد ارتباط برقرار کند که هزینه مکالمه از اعتبار کارت کسر می گردد و هیچ هزینه ای برای خط تلفنی که توسط آن تماس گرفته شده در برندارد.
شبکه چیست؟
شبکه کامپیوتری مجموعه ای از کامپیوترهای شخصی (pcs ) و دیگر دستگاهها(مثل چاپگر،مودم،اسکنروغیره) است که از طریق کابل،خطوط تلفن،خطوط بی سیم،خطوط فیبر نوری وغیره به یکدیگر متصل شده اند و قادر به برقراری ارتباط و اشتراک منابع با یکدیگر هستند. شبکه از لحاظ بزرگی و وسعت متفاوت بوده و ممکن است محدود به یک اتاق و یا به گسترگی جهان شوند. به شبکه ای که در یک محدوده جغرافیایی کوچک، کامپیوترها را به هم اتصال داده اصطلاحاLAN یا شبکه محلی گفته می شود.شبکه گسترده یاWAN مجموعه ای از ابزارها و شبکه های محلی است که در یک محدوده جغرافیایی وسیع گسترده شده اند و این شبکه ها اکثرا از حطوط پر سرعت چون فیبر نوری،خطوط بی سیم و غیره استفاده می کنند. یکی از آشناترین مونه های شبکه WAN اینترنت است. امروزه فناوریهای LAN متعددی وجود دارند که معمولترین آنها اترنت و اترنت سریع است البته یک شبکه ممکن است ترکیبی از چند فناوری باشد.شبکه های اترنت و اترنت سریع مشابه یکدیگر عمل می کنند و تفاوت عمده آنهادر سرعت انتقال داده هاست. شبکه اترنت از سرعت ۱۰ مگابیت در ثانیه و اترنت سریع از سرعت ۱۰۰ مگا بیت در ثانیه بهره می گیرند. در شبکه، داده های منتقل شده بین دستگاهها و کامپیوترها به صورت بسته های کوچکی از پالسهای الکتریکی است که اصطلاحا packet نامیده می شوند. هر بسته حاوی آدرس فرستنده و آدرس گیرنده بوده و با استفاده از این آدرس ها، داده به مقصد می رسد. شبکه های اترنت و اترنت سریع از پروتکلی با نام CSMA/CD جهت تبادل داده ها استفاده می کنند. این پروتکل، تنها به یک دستگاه در هر لحظه اجازه برقراری ارتباط می دهد. زمانی که دو دستگاه سعی می کنند به طور همزمان از شبکه استفاده کنند یک collision (برخورد) بین بسته های ارسالی اتفاق می افتد و این برخورد توسط ابزارهای فرستنده تشخیص داده می شوند، لذا دستگاههای فوق ارسال داده ها را متوقف می کنند و یکی شروع به ارسال داده می کند و دیگری منتظرمی ماند تا نوبت به او برسد.
هابها و سوئیچها : کامپیوترهای شخصی، چاپگرها و غیره از طریق هاب به یکدیگر متصل می شوند. هاب در واقع یک تکرارکننده است.زیرا داده هایی را که دریافت می کند برای تمام درگاهها تکرار می کند این موضوع باعث افزایش غیر ضروری ترافیک شبکه می شود. چرا که داده ها به طور یکسان به کل دستگاههای موجود در شبکه فرستاده می شوند و سپس گیرنده مورد نظر، آنها را از شبکه می گیرد. البته این موضوع در شبکه های کوچک چندان مشکل زا نیست، اما در شبکه های بزرگتر توصیه می شود به جای هاب از سوئیچ استفاده شود تا ترافیک را کاهش دهد.
شبکه کامپیوتر در مخابرات: کامپیوترهای شرکت مخابرات از طریق یک شبکه محلی با هم ارتباط دارند برای اینکه کامپیوترها بتوانند یکدیگر را بشناسند باید برای هر کامپیوتر یک کارت شبکه گذاشت و هر کامپیوتررا بصورت یک node تعریف کرد.
پروژه کار آ موزی کامپیوتر دانلود گزارش کارآموزی مخابرات رشته کامپیوتر گزارش کارآموزی کامپیوتر در مخابرات

فهرست مطالب

۱ـ اهمیت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه ۱
۲ـ تاریخچه ی مخابرات ۲
۳ـ تأسیس شرکت مخابرات استان مرکزی ۲
۴ـ تشکیلات کلی شرکت مخابرات ۳
ـ معاونت توسعه و مهندسی ۳
ـ مدیریت مخابرات مرکز استان ۳
ـ مدیریت اداری و تدارکاتی ۳
ـ معاونت نگهداری و بهره برداری ۳
ـ مدیریت مالی و اقتصادی۳
ـ واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات ( تلفن ۲۲۴۴۴۴۱ ) ۴
ـ واحد روابط عمومی ۴
۵ـ نمودار سازمانی شرکت مخابرات استان مرکزی ۵
۶ـ خدمات قابل ارائه در مراکز تلفن ۶
۷ـ سیم کشی ۶
ـ سیم کشی خارجی ۶
ـ سیم کشی داخلی ۶
۸ـ تلفن همگانی ۷
۹ـ سرویسهای ویژه تلفنی ۸
۱۰ـ عوامل قطع تلفن توسط مخابرات ۸
۱۱ـ مرکز اطلاعات ۱۱ ۸۸
۱۲ـ دبیت کارت (DEBIT CAR) 9
۱۳ـ خدمات اینترنت ۹
۱۴ـ تلفن گویای ۱۳۵ ۱۰
۱۵ـ جایگاه اینترنت wwwtciarakir 10
۱۶ـ شبکه چیست؟ ۱۱
ـ فوائد شبکه سازی ۱۱
ـ شبکه کامپیوتر در مخابرات ۱۴
۱۷- کارت گرافیک ۱۵
۱۸ـ کارتهای صدا (Sound Cards) 17
۱۹ـ کارتهای مودم ۱۸
۲۰ـ چاپگرها (Printer) 21
۲۱ـ اسکنرها (Scaner) 22
۲۲ـ انواع فن ۲۳
۲۳ـ صفحه کلید ۲۳
۲۴ـ ماوس ۲۴
۲۵ـ مونیتورها (Monitors) 25
۲۶ـ پارتیشن بندی هارد دیسک نو ۲۷
۲۷ـ ویژوال بیسیک ۲۹
۲۸ـ پروژه مربوط به ویژوال بیسیک ۲۹

دانلود تحقیق کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *