مقاله در مورد سنگ زنی و ابزار تیز کنی سیلندر پیکان

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : مقاله در مورد سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان

اصولاً ابزارهای براده برداری پس از مدتی کار کند می شود و باید تیز شوند ، ولی بعضی از ابزارهای براده برداری نمی شود آنها را تیز کرد و باید آنها را عوض کنند مثل مته هایی که برای سوراخ کاری استفاده می شود ، باید آنها هر روز تیز شوند . ولی کارتر های سیلندر و سرسیلندر نمی شود آنها را تیز کرد ، و باید نوک آنها را عوض کنیم .
فرزهای خط سیلندر نیز باید هر روی تیز شود که هر فرز زاویه های مخصوص به خودش را دارد . بعضی از ابزارهای براده برداری هستند که معمولاً هر چند ماه یکبار آنها را تیز می‌کنند. مانند برچ های گرد برای تراشیدن داخل کپه که تیز کردن آن چند روز طول می کشد و دقت آن در حد هزارم میلیمتر است . تمام فرزها و برچ ها پس از تیز کردن باید ساعت شوند ،که دقت ساعت کردن آن بسیار بالا است و کارترها نیز پس از تعویض نوک آنها باید ساعت شوند . در این پروژه ما به چگونگی تیز کردن مته و فرز و برچ و چگونگی تعویض کارترها می پردازیم . مته ها از نظر جنس به دو نوع تقسیم می شود . مته های الماسه و مته های معمولی برای تیز کردن مته های الماسه از سنگ الماسه وبرای تیز کردن مته های معمولی از سنگ معمولی استفاده می شود و زاویه بین دو فاز مته حدوداً ۱۲۰ درجه است . مته ها از نظر نوک به دوع تقسیم می شود . مته های دوپر و مته های سه پر . مته های دوپر برای سوراخکاری و مته های ۳ پر برای پخ زدن به کار می رود . فرزها انواع مختلفی دارد که هر یک تحت زاویه خاصی تیز می شود به طور مثال فرزهای دستگاه بیست و یک سیلندر تحت زاویه پخ ۴۵ و براده شکن ۶ درجه و ۸ درجه تیز می شود. کارترها مانند فرزها تیز نمی شود و باید تعویض شود که لبه های برنده آنها الماسه است که چهارگوش و سه گوش هستند و بعد از تعویض الماسه ها باید ساعت شود. تیز کردن برقوها توسط دستگاه سنگ مخصوص انجام می شود که بعد از تیز کردن باید ساعت شود . برچ به دو نوع گرد و تخت تقسیم می شود و برچ ها بر خلاف فرزها و مته ها هر روز تیز نمی شوند و بعد از چند ماه کارکرد تیز می شود و تلرانس آنها پایین هستند برچ های گرد برای تیز کردن آنها باید بین دو مرغک قرار بگیرد و برج های تخت برای تیز کردن آنها باید بر روی مگنت بسته شود .تیز کردن ابزارهای براده برداری یکی از کارهای اساس در صنعت به شمار می رود و صرفه جویی اقتصادی در صنعت است و دقت بالای را با به هنگام کار داشته باشیم چون ممکن است صدمات جبران ناپذیر وارد کند . دستگاه براده برداری باید مطابق با صنعت روز باشد . تا زمان انجام کار کاهش یابد.
دانلود مقاله سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان تحقیق سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان گزارش کارآموزی سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان

فهرست مطالب

مته ها
فرزها
کارترها
برقوها
برچ ها
نتایج حاصله
کلید واژه ها
مقدمه
مته ها
تیز کردن فرزها
تعویض کارترها
برچ ها

دانلود مقاله در مورد سنگ زنی و ابزار تیز کنی سیلندر پیکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *