گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در اداره تامین اجتماعی

این گزارش کار آموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است

موضوع : گزارش کارآموزی کامپیوتر تامین اجتماعی

توجه : این فایل کارآموزی نیاز به ویرایش دارد

آنچه در این گزارش مورد مطالعه قرار می گیرد بیان مواردی است که درطی دوره کار آموزی مشاهده و یا توسط سرپرست کارآموزی بیان شده است. شعبه تامین اجتماعی میانه از برنامه خاص سازمان که به زبان فاکس پرو می باشد استفاده می کند واز نرم افزار های خاص دیگری برای انجام مورد استفاده نمی کند و بیشتر وظایف سوپروایزر شعبه مربوطه به رفع مشکلات پیش آمده در شبکه می باشد.به همین دلیل در این گزارش به شرح توضیحاتی در مورد شبکه و ساختار آن و آنچه یک سوپر وایزر باید بداند پرداخته شده است. پس از مرتبط کردن تمامی اجزا لازم است سیستم عامل مناسبی نیز نصب کنید این سیستم عامل باید امکان استفاده مشترک از فایل ها و منابع را فراهم سازد.دو نوع سیستم عامل وجود دارد: این سیستم عامل شبکه در کامپیوتر هر یک از کاربران اجرا می شود.
Peer-to-peer : کاربران شبکه می توانند آزادانه منابع را در کامپیوتر های خویش به اشتراک بگذارند و یا بر منابع به اشتراک گذاشته شده در کامپیوترهای دیگر دست یابند.در این آرایش کاربران منابع موجود در شبکه را کنترل می کنند گرچه یک سرپرست نیز ممکن است برای مسائل و ویندوز ۹۵ مایکروسافت work groups مدیریتی و امنیتی درنظر گرفته شود ویندوزاز این سیستم ها هستند. این آرایش سیستم عامل در یک کامپیوتر اختصاصی اجرا شده و تنها برای کارهایی چون اشتراک فایل،اطلاعات درسرویس دهنده متمرکز شده و به وسیله سرپرستی که سیاستهای مختلف دستیابی،امنیت،حفاظت داده ها و سایر نیاز ها را تعیین می کند مدیریت می شوند.
شبکه تعریف شده: ساده ترین نوع شبکه ها ، یک جعبه سوئیچ و یک کابل است امکان استفاده افراد مختلف از یک چاپگر را می دهد.که در این آرایش در هر لحظه تنها یک فرد می تواند کارهایش را برای چاپ برساند. اتصال دهنده های درگاه سریال یا موازی ارزان قیمت روش دیگری برای ساختن یک شبکه فراهم می کنند.اما قابلیتهای آنها در انتقال فایل ها و ایجاد ارتباط محدود است. برای ساختن یک شبکه چند کاربره سودمند،به کارتهای رابط شبکه و سیستم های کابل بندی نیاز خواهیم داشت. یک شبکه کاری باید کارهای ارتباطی چند کاربر را با سرعت معتولی مدیریت کند.شبکه و غیره قادرند بخشی از پهنای باند شبکه را به کاربران اختصاصToken ring های اینترنت دهند تا دستیابی به فایل ها و فعالیت های شبکه نسبتا فوری باشد حتی وقتی افراد دیگر به شبکه دسترسی دارند البته زمان پاسخگویی یک شبکه به سرعت انتقال آن و تعداد افرادی که به شبکه دسترسی دارند بستگی دارد.
روشهای اتصال و هم بندی شبکه: یک شبکه از ایستگاههای کاری با کارتهای رابط شبکه که به کابل متصل شده اند بخشی از طرح شبکه بی سیم هستند تشکیل شده است بخش های زیرهم بندیهای مختلف روشهای را شرحtoken ring دسترسی و تکنیکهای کابل بندی معروفترین شبکه ها یعنی اترنت می دهند.
هم بندی: هم بندی شبکه فرم فیزیکی شبکه است و توسط استانداردهای شبکه مشخص می شود.هم بندی های باس ،ستاره.ستاره/حلقویوستاره/باس معمولا در ارتباط با شبکه های محلی است اما شبکه های آموزشی مرکزی و گسترده نیز ممکن است بعضی از این مشخصه ها را داشته باشند. سیگنالها به همه ایستگاهها منتشر می شود.اما تنها ایستگاههایی که بسته متصل می کنند.dasig-chain باس:یک کابل اصلی هر ایستگاه کاری را با هم بندی متصل می کند. سیگنالها به همه ایستگاهها منتشر می شود.اما تنها ایستگاههایی که بسته ها برای آنها ارسال شده اند بسته ها را دریافت می کنند. اترنت نخستین استاندارد باس است. هر دو نوع سیستم عامل می توانند با هم وجود داشته باشند و از این شبکه استفاده کنند برای مثال یک شرکت ممکن است ویندوز ۹۵ را به عنوان سیستم عامل استاندارد پیاده سازی کند تا اشخاص بتوانند اطلاعات کامپیوتر خودشان را با دیگران در اشتراک بگذارند .در عین حال سرویس دهنده های اختصاصی نت ور می توانند یک مکان مرکزی برای اطلاعات قسمتهای مختلف شرکتی که شرایط امنیتی شدیدتری دارد فراهم کنند. ویژگی مهم دیگر سرویس دهنده های اختصاصی ،قابلیت آنها در اجرای برنامه های کاربردی چند کاربره خاصی است که در آنها کاربران زیادی بر منابع یا اطلاعات یک محل ذخیره سازی مرکزی دسترسی دارند.موتورهای بانک های اطلاعاتی سرویس دهنده های ارتباطی و پست الکترونیکی مثالهایی از برنامه های سرویس دهنده اقتصادی هستند. چون سرویس دهنده ها متمرکز هستند پیاده سازی امنیت شبکه ،مدیریت سیستم و سرویس اجزای سخت افزاری برای مدیران ساده تر است.برعکس مدیریت شبکه های بدون سرویس دهنده مشکل است.چرا که داده های منابع در محدوده وسیعی از کامپیوترهای کاربران توزیع شده اند. در هر شبکه رابط سرویس گیرنده/سرویس دهنده ای وجود دارد که در آن یک سیستم به خدمات سیستم دیگر دسترسی پیدا می کنندبعضی از ویژگیهای رابط سرویس گیرنده سرویس دهنده در زیر مطرح شده اند:
– اگر از خدمات یک کامپیوتر استفاده می کنید یک سرویس گیرنده به حساب می آئید.
– هر کامپیوتری که خدماتی به سرویس گیرنده ها ارائه می دهند یک سرویس دهنده است.
-در شبکه بدون سرویس دهنده هر کامپیوتر می تواند سرویس دهنده یا سرویس گیرنده باشد.
– یک سرویس دهنده اختصاصی معمولا صرفا یک سرویس دهنده است اگرچه گاهی اوقات به سرویس گیرنده عمل کرده و اطلاعات را از سرویس دهنده دیگر می گیرد.
– کاربرانی که به سرویس دهنده های نت ور دسترسی دارند براساس رابط سرویس گیرنده/سرویس دهنده کار می کنند.
– کامپیوتر سرویس گیرنده ای که بر خدمات یک بشر دسترسی دارد اغلب گره یا ایستگاه کاری نام دارد.
ستاره : ایستگاههای کاری به هاب ها متصل می شوند،و سیگنالها از هاب به تمامی ایستگاهها یا ایستگاههای بخصوص منتشر می شوند. حلقوی با با پیکر بندی کامپیوتر ستاره: یک شبکه حلقوی که در آن سگنالها در یک حلقه به ایستگاه دیگر منتشر می شوند . هم بندی فیزیکی ستاره است که در آن ایستگاههای کاری از متمرکز کننده ها یا هاب ها منشعب می شوند.
IEEE 802/5 Tokenring نخستین هم بندی حلقه ستاره است. باس با پیکر بندی کامپیوتر:شبکه ای که گروههایی از ایستگاههای کاری ،با پیکربندی ستاره،به وسیله باس خطی طولانی به هم متصل شده اند. اگر تمامی ایستگاههای کاری در یک ردیف باشند ،مانند یک کلاس یا در سالن یک ساختمان اداری،در آن صورت نصب و مدیریت هم بندی باس با استفاده از کابل هم محور(اترنت)آسان خواهد بود. با وجود این گسستگی در کابل می تواند کل شبکه را از کار بیندازد. هم بندی ستاره باسی است که از کابل زوج به هم تابیده از آن برای Iobaset اترنت اتصال ایستگاه کاری به هاب مرکزی استفاده می کند.گسستگی در کابل تنها بر ایستگاه کاری متصل به قطعه کابل تاثیر می گذارد. در شبکه باس،اترنت و شبکه ستاره/باس اترنت ،سیگنالهای ایستگاههای کاری به همه ایستگاههای کاری همان قطعه توزیع می گردند.
شبکه های محلی و کابل بندی: شبکه یک سیستم ارتباطی و قابل تغییر است و می توان آن را طوری ساخت که نیازهای سایتهای مختلف را برآورده سازد. پیمانه ای بودن آن اضافه کردن اجزای جدید یا اتصال اجزای موجود را اسان می نماید.قابل تغییر بودن شبکه ایجاد تغییرات و افزودن امکانات جدید را ساده می کند.
مدل Osi : استانداردی برای پروتکلهای ارتباطات است.این مدل تولید کنندگان را در ایجاد سیستم Osiهای شبکه ای که قادر به همکاری و کار با یکدیگر باشندیاری می کند.مدل یک معماری لایه ای برای تمایز فراینده های ارتباطاتی لازم برای انتقال داده ها در بین شبکه های متصل به هم و برنامه های کاربردی تعریف کرده است. لایه پاینی این پشته ،اجزای فیزیکی واقعی را از جمله رابطها،کابلها و سیگنالهای الکتریکی لازم برای انتقال بیتهای داده ها مشخص می کند. لایه پیوند داده ها که بالای این لایه است،نحوه بسته بندی داده ها برای انتقال در شبکه فیزیکی را مشخص می کند. (برای ایجاد شبکه به کار می رود)در بالای لایه فیزیکی قرار دارد.Date-link چون لایه پروتکلهایی برای تماس مستقیم با اجزای فیزیکی شبکه تعریف می کند.این لایه جریان اطلاعات در اتصال را کنترل کرده و روتینهای بررسی خطای خود را به بسته هایی که از طریق اتصالها فرستاده می شوند اضافه می کند. (Instiute of electricaland electronic engineers)IEEE تعریف کرده که عبارتنداز:Data-link دو زیر لایه مهم در لایه :دراین لایه همبندی های مختلف شبکه(Media access control)MAC زیر لایه تعریف می شود.تمامی مشخصات نحوه دسترسی کارت Tokenfing از جمله اترنت و رابط شبکه به کابل در این لایه کنترل میشود. Nie موارد یک کامپیوتر یا سرویس دهنده چند (Logikal link control)LLCزیر لایه دارد و ممکن است اینها برای هم بندی های مختلف باشند.برای مثال ممکن است در یک نصب شده باشد.Tokenfing سرویس دهنده دو کارت اترنتو یک کارت برخورد نمودهLLCوقتی یک بسته ارسال وبه طرف پایین پشته پروتکلها می رود.به زیر لایه و به کارت رابط صحیح شبکه فرستاده می شود.
ناول network driver Interface استاندارد (Open Data-link Interface)ODI هستند.Data-link میکرو سافت دو استاندارد جالب در لایه :این استاندارد ناول روشی برای اجرای دو یا چند پروتکل ارتباطاتی در یک کامپیوترODI بر روی یک یا چند آداپتور شبکه فراهم می کند. ازطریق یک کارت شبکه امکان پذیراست Ipx.Tu/Ip برای مثال،انتقال هردو پروتکل این استاندارد میکروسافت مانند: (Networkdriver Interface standard)NDIS ناول چند پروتکل را پشتیبانی می کند.ODI چرا یک شبکه کامپیوتری ایجاد می شود؟ بسیاری از دلایل می تواند در درک مفهوم شبکه و اینکه چه کاری برای سازمان انجام دهد مفید باشد.
سیستم عملهای شبکه نتور ناول برای قابلیت های زیر طراحی شده اند: اشتراک فایل و برنامه:چاپگرها،رسام و دستگاههای ذخیره سازی منابع راتشکیل می دهند.وقتی اشخاص بیشماری از طریق شبکه به چاپگرهای پیشرفته دسترسی پیدا می کنند توجیه اقتصادی خرید این گونه تجهیزات آسانتر می شود.
ایده آلی برای برنامه های (plat from) اشتراک بانکهای اطلاعاتی:شبکه محیطهای کاربردی بانکهای اطلاعاتی و اشتراک اطلاعات هستند.وقتی ویژگیهای قفل کردن رکوردها پیاده سازی می شودچندین کاربر می توانند همزمان به فایلهای بانک اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند. قفل کردن رکوردها تضمین می کند که هیچ دو کاربرد همزمان یک رکورد را تغییر نمی دهند و یا تغییرات انجام شده یک شخص دیگر را بازنویسی نمی کنند. گسترش اقتصادی کامپیوترهای شخصی:کامپیوترهای ارزان یا ایستگاههای کاری بدون دیسکت را می توانید برای کاربرانی نصب کنید که به سرویس دهنده های قدرتمند دسترسی داشته و سایر دستگاههای جانبی را به اشتراک می گذارند.
برای کار (grouoware) قابلیتهای گروه کاری:نرم افزار شبکه خاص به نام نرم افزار در شبکه ها طراحی شده است.با وجود این نرم افزار به آسانی می توانید اشخاص را که در نواحی مختلف جغرافیایی قرار دارند ، مثلا اشخاصی که در گروههای فروشی قسمتهای مختلف کشور قرار داشته و از فایلها به طور مشترک استفاده می کنند در یک گروه قرار دهید.ارسال پیامها و نامه های الکترونیکی به گروهی از کاربران نیز آسانتر است.
مدیریت متمرکز:شبکه ها می توانند سازمانی را در تقویت مدیریت شبکه یاری کنند.سرویس دهنده هایی که قبلا در چندین دپارتمان توزیع می شدند را اینک می توان دریک محل مجتمع نمودانجام این کار مدیریت روند ارتقای سختافزار،پشتیبان گیری از نر م افزارها و محافظت سیستم را بسیار آسانتر می کند. این ویژگی به مدیران امکان می دهد که سیاستهای دستیابی اشخاص تحت مدیریت خود را ، و یا اشخاص خارجی(بیرون از دپارتمانها)که می خواهند وجود دستیابی به سرویس دهنده را دریافت کنند مدیریت کنند. به زمان یاaccount امنیت:فقط افراد مجاز می توانند به سیستم عامل ها دست یابند و سیستم های خاص محدود شود.نت ور تکنیکهای رمز گزاری را طوری پیاده سازی می کند تا امکان کشف کلمه رمز هنگام ورود غیر مجاز از بین برود. در سرویس Ipx.Tu/Ip ارتباطات داخلی: نت ور از پروتکل های بین شبکه ای استاندارد دهنده پشتیبانی نموده و چون این پروتکلها در سرویس دهنده های نت ور قابل استفاده هستند از این رو نت ور می تواند شما را در ایجاد شبکه های مستقیم دپارتمانها یاری کند. به این معناست که نت ور می تواند تقریبا با هرسیستمIpx.Tu/Ipپشتیبانی از پروتکل عامل سرویس دهنده و سرویس گیرنده دیگر از جمله سیستمهای یونیکس سرویس گیرنده های ویندوز ۹۸ کار کند.NT دهنده و سرویس گیرنده های ویندوز
انواع سیستم عامل های شبکه: پس از مرتبط کردن تمامی اجزا لازم است سیستم عامل مناسبی نیز نصب کنید این سیستم عامل باید امکان استفاده مشترک از فایل ها و منابع را فراهم سازد.
دو نوع سیستم عامل وجود دارد: Peer-to-peer : این سیستم عامل شبکه در کامپیوتر هر یک از کاربران اجرا می شود. کاربران شبکه می توانند آزادانه منابع را در کامپیوترهای خویش به اشتراک بگذارند و یا بر منابع به اشتراک گذاشته شده در کامپیوترهای دیگر دست یابند.در این آرایش کاربران منابع موجود در شبکه را کنترل می کنند گرچه یک سرپرست نیز ممکن است برای مسائل و ویندوز ۹۵ مایکروسافتwork groupsمدیریتی و امنیتی درنظر گرفته شودویندوز
از این سیستم ها هستند. این آرایش سیستم عامل در یک کامپیوتر اختصاصی اجرا شده و تنها برای کارهایی چون اشتراک فایل،اطلاعات درسرویس دهنده متمرکز شده و به وسیله سرپرستی که سیاستهای مختلف دستیابی،امنیت،حفاظت داده ها و سایر نیاز ها را تعیین می کند مدیریت می شوند.
شبکه تعریف شده: ساده ترین نوع شبکه ها ، یک جعبه سوئیچ و یک کابل است امکان استفاده افراد مختلف از یک چاپگر را می دهد.که در این آرایش در هر لحظه تنها یک فرد می تواند کارهایش را برای چاپ برساند.اتصال دهنده های درگاه سریال یا موازی ارزان قیمت روش دیگری برای ساختن یک شبکه فراهم می کنند.اما قابلیتهای آنها در انتقال فایل ها و ایجاد ارتباط محدود است.برای ساختن یک شبکه چند کاربره سودمند،به کارتهای رابط شبکه و سیستم های کابل بندی نیاز خواهیم داشت.یک شبکه کاری باید کارهای ارتباطی چند کاربر را با سرعت معتولی مدیریت کند.شبکه و غیره قادرند بخشی از پهنای باند شبکه را به کاربران اختصاصToken ring های اینترنت دهند تا دستیابی به فایل ها و فعالیت های شبکه نسبتا فوری باشد حتی وقتی افراد دیگر به شبکه دسترسی دارند البته زمان پاسخگویی یک شبکه به سرعت انتقال آن و تعداد افرادی که به شبکه دسترسی دارند بستگی دارد.
گزارش کار آموزی اداره تامین اجتماعی کامپیوتر کارآموزی کامپیوتر شعبه تامین اجتماعی میانه دانلود کارآموزی کامپیوتر تامین اجتماعی

فهرست مطالب

مقدمه و تشکر
آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه تامین اجتماعی و ساختار آن
نمودار سازمانی وتشکیلات
فصل اول
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
امور بیمه شدگان
بایگانی فنی
کارکرد و ریز دستمزد بیمه شدگان
بیمه شدگان خاص
کمک های کوتاه مدت
کمکهای بلند مدت
نام نویسی و حسابهای انفرادی
نامنویسی و دفترچه
حسابهای انفرادی
وصول حق بیمه ومطالبات
باجه دریافت
بانک در آمد
مطالبات
بازرسی
محاسبه پرونده
محاسبه پیمان
پیگیری مطالبات
هیت های تشخیص
اجرائیات
سیستم های پشتیبانی
حسابداری
انبار
اموال
حقوق و دستمزد
دبیرخانه
قوانین و مقررات
بودجه
حضورو غیاب
پرسنلی
فصل دوم
ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز
مدل Osi
(Instiute of electricaland electronic engineers)IEEE
انواع سیستم عامل های شبکه
شبکه تعریف شده
روشهای اتصال و هم بندی شبکه
هم بندی
LOBASET مشخصات مشهور اترنت
فرمت های فریم اترنت
هم بندی سیم کشی ساخت یافته
هاب ها
هاب های سوئیچینگ
کارت های رابط شبکه
های نت ورVolume
SYS
اتصال به سرویس دهنده نت ور
نرم افزار راه اندازی Lan
NIM
مشاهده کاربران فعال
قطع ارتباطها
فرمان NCopy
آشنایی با کاربری به نام ADMIN
مطالبی در مورد بانک اطلاعاتی
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
معایب استفاده از بانک اطلاعاتی
فصل سوم
آزمون آموخته ها،نتایج و پیشنهادات
چرا فاکس پرو انتخاب شده است
استفاده آسان
رواج فاکس پرو
Dos با استفاده از فاکس پرو و سیستم عامل
وظایف ناظر شبکه
فایل Config.Sys
سخن پایانی

دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در اداره تامین اجتماعی

کارآموزی های مشابه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *