گزارش کارآموزی صنایع شیمیایی کارخانه نوشابه سازی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه نوشابه سازی زمزم صنایع شیمیایی

آشامیدنی‌ها به طور کلی مواد غذایی هستند که برطرف کننده نیازهای غذایی نیستند، بلکه از آنها برای رفع عطش و مقداری هم محرک هستند، مثل چای و قهوه در یک دسته‌بندی کلی نوشابه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:
۱٫ آشامیدنی‌های غیرگازدار محرک
۲٫ نوشابه‌های غیرالکلی
۳٫ نوشابه‌های الکلی
دسته اول شامل: قهوه، چای، آشامیدنی‌های کاکائویی و شکلاتی
دسته دوم: آب‌های معدنی و چشمه، آب میوه، شربت و لیمونادها
دسته سوم: آب جو و شراب
آشامیدنی‌ها از اهمیت زیادی در صنعت برخوردار هستند، چون حاوی بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین‌ها هستند که تابع قوانین مربوط به مواد غذایی هستند و از سوی دیگر این فرآیندها در حجم زیادی به مصرف می‌رسند. یک نوشتابه سبک عمدتاً شامل آب، شکر، ترکیبات طعم دهنده یا آب میوه و سایرا فزودنی‌هاست. طعم و مزه محصول نهایی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تولید اینگونه نوشابه‌هاسا که توسط تعادل بین اسیدیته، شیرینی، شفافیت، وجود طعم دهنده، عطر کوورت Tarbidity‌ و تازگی محصول مشخص می‌شود.
کیفیت محصول نهایی به عوامل زیر بستگی دارد:
۱٫ آب مصرفی: که حضو املاح در طعم نوشابه اثر می‌گذارد. به همین دلیل آب مورد نیاز در صنعت نوشابه‌سازی می‌بایست تصفیه شده و املاح مضر و غیرضروری آن حذف شود.
۲٫ کیفیت قند: یک نوشابه معمولی شامل ۱۱-۹درصد قند است که به صورت ساکاروز و قند اینورست Inversugar، گلوکز، فروکتوزات به نوشابه‌های رژیمی قند مصنوعی می‌زنند.
۳٫ افزودن اسیدهای خوراکی: ‌اسید سیتریک و تارتاریک، اسانس‌ها و عطرها.
۴٫ مقدار CO2: اکثر لیمونات‌ها حاوی ۸-۴ گرم CO2 در لیتر هستند. وجود CO2 در محصول نهایی باعث تازگی نوشابه می‌شود و به علت خاصیت Buctriocide باعث افزایش مدت زمان نگهداری نوشابه می‌شود.
۵٫ استفاده از سایر افزودنی‌ها: مثل افزودن عوامل ایجاد کوورت.
تاریخچه و معرفی شرکت: شرکت زمزم گرگان در سال ۱۳۵۲ با سرمایه بخش خصوصی در داخل شهر گرگان تاسیس شد. در ابتدا محصولاتش را با نام پپسی به بازار عرضه کرد. با شروع انقلاب، مدیریت مجموعه تغییر یافته و در حال حاضر وابسته به بنیاد جانبازان می‌باشد.
قرار گرفتن شرکت در داخل شهر گرگان و عدم وجود سیستم تصفیه فاضلاب مناسب، باعث شد که سازمان حفاظت از محیط زیست پساب خروجی شرکت را به عنوان یکی از آلوده ‌کننده‌های آب دریای خزر به حساب آورد تا اینکه در سال ۱۳۷۷ مطالعات مقدماتی برای انتقال کارخانه از داخل شهر به مکان فعلی، یعنی در کیلومتر ۸ جاده گرگان ـ گنبد، ابتدای روستای اصفهانکلاته آغاز گردید و به تدریج با انتقال دستگاه‌ها از سال ۱۳۷۸ به بعد و نهایتاً در اردیبهشت ۱۳۷۹، عملیات انتقال به اتمام رسید و کارخانه در مکان ذکر شده شروع بکار نمود.
محصولات این شرکت عبارتند از: انواع نوشابه‌های گازدارد با طعم پرتقالی، کولا، لمون لایم، آب آشامیدنی، انواع نوشابه‌های رژیمی (با طعم پرتقالی و کولا)، دوغ گازدار و بدون گاز.
دانلود گزارش کارآموزی کارخانه نوشابه سازی زمزم صنایع شیمیایی
پروژه کار آموزی رشته صنایع شیمیایی کارخانه نوشابه‌سازی زمزم

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه و معرفی شرکت

آب

تصفیه‌خانه آب

تانک گچ‌گیرخانه

خط تولید

طرز تهیه نوشابه در ظروف PET 5/1 لیتری

طرز تهیه نوشابه در ظروف PET 300 سی‌سی

عصاره

آزمایشات شیمیایی

آزمایشات مربوطه به تصفیه‌خانه آب

تصفیه فاضلاب

ویژگی نوشابه‌های گازدار

این گزارش کارآموزی شامل فایل ورد و پاورپوینت می باشد

فایل ورد ۳۷ صفحه و فایل پاورپوینت ۴۳ صفحه می باشد

دانلود گزارش کارآموزی صنایع شیمیایی کارخانه نوشابه سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *