پروژه کارآموزی در کارگاه ریسندگی و بافندگی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی ریسندگی و بافندگی و تکمیل

پارچه متراژ گذاری و وزن می شود و بسته به سفارش مشتری ، تحت عملیات شستشو و پخت و آهار گیری و بعد رنگرزی قرار می گیرد . حال اگر پارچه پنبه ای بود از رنگ های مستقیم و خمی و گوگردی استفاده می کنیم . رنگرزی به صورت عرض باز با ژیگر انجام می شود و سپس تثبیت و در نهایت صابونی می کنیم ، و حال ا گر پارچه پلی استر باشد با توجه به وجود دستگاه ترموزول موجود در کارخانه از آن استفاده می شود البته از دستگاه ژیگر هم می توان استفاده نمود اما چون پارچه پلی استر بافتی فشرده دارد و رنگرزی با درجه حرارت های بالا و.. مورد استفاده قرار می گیرد . بنابراین باید قاعدتاً ازدستگاه ترموزل استفاده شود . بنابراین اگر پارچه ۱۰۰ درصد پلی استر رنگ می شود و عملیات شستشو انجام می شود و سپس جزء پنبه رنگرزی می شود و سپس با خشک کن موجود درکارخانه که از نوع سیلندری می باشد خشک شده و درنهایت پارچه را تثبیت ابعادی می نماییم ( به پارچه به سفارش مشتری عرض می دهیم ) توسط استنتر که دستگاه استنتر علاوه بر تثبیت ابعادی عملیات آهار زنی پارچه و اضافه کردن نرم کن به پارچه را هم انجام داده و در پایان پارچه رول و بسته بندی شده و وارد بازارمی شود.
مختصری از محیط و شرایط کارخانه : بخش رنگرزی و تکمیل کارخانه شامل ۲ سالن بزرگ و کوچک است که سالن بزرگتر بخش تکمیل و سالن کوچکتر بخش رنگرزی است و بخش تکمیل شامل دستگاه های پرز سوزی ، استنتر ، خشک کن ، ترموزول و دستگاه سنباده زنی و دستگاه تعیین متراژپارچه است و بخش رنگرزی شامل دستگاه های ژیگر ( مورد استفاده ) و اتوکلاو که مورد استفاده قرار نمی گیرد ،و پارچه های واردشده به این قسمت معمولاً پارچه های ۱۰۰ درصد پنبه ای ( نمره نخ ۳۰ انگلیسی یک لا ودولا) و پارچــه های مخلوط پنبه و پلی استر است و رنگ های مورد استفاده در بخش رنگرزی خمی ، گوگردی ومستقیم است و از مواد کمکی نظیر نرم کن ومواد آهار گیری وآهار زنی استفاده می شود تاسیسات بخار کارخانه مخمل ریس بازیابان : تاسیسات بخار این کارخانه را از کشور آلمان خریداری کرده اند و ۲ عدد دیگ بخار ۱۰ تنی دارد که سوخت یکی از دیگ ها گاز و سوخت دیگ بعدی گازوئیلی است.
رشته مهندسی نساجی

فهرست مطالب

تاریخچه کارخانه ۶

تاسیسات بخار ۷

پرزسوزی ۱۳

خشک کن غلتکی ۱۶

استنتر۱۷

پروسه نساجی۱۹

شستشو۲۱

پخت در ژیگر ۲۳

پدیده زردی ۲۷

سفیدگری با اب اکسیژنه ۲۸

سفیدگری در ژیگر ۲۹

رنگزای مستقیم ۳۱

رنگزای راکتیو ۳۳

نسبت مایع و نمک ۳۴

ابکشی و رنگزای گوگردی ۳۵

رنگرزی با ژیگر ۳۶

ماشین رنگرزی بوبین نخ ۳۷

تاسیسات بخار و چیدمان ۴۰

نسخه شستشو و پخت ۴۱

نسخه رنگرزی گوگردی ۴۳

نسخه رنگرزی رنگ راکتیو و مستقیم ۴۵

فهرست اشکال

ماشین اندازه گیری متراژ پارچه ۹

ماشین خشک کن و ترموزل ۱۰

استنتر و ژیگر۱۱

رنگرزی بوبین و بخار تاسیسات ۱۲

فهرست جداول

پخت در ژیگر ۲۴

سفید گری در ژیگر ۳۱

طبقه بندی رنگزای مستقیم۳۳

جدول رنگزاهای موجود در کارخانه ۳۸

مواد مصرفی در کارخانه ۳۹

مقدار رنگ مصرفی ۳۹

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه ریسندگی و بافندگی

ریسندگی و بافندگی و تکمیل کارآموزی ریسندگی کارورزی ریسندگی دانلود کاراموزی ریسندگی خرید کاراموزی ریسندگی دانلود کارآموزی مهندسی نساجی خرید کاراموزی نساجی کارورزی نساجی گزارش کاراموزی نساجی خرید کارورزی نساجی کاراموزی رشته نساج دانلود گزارش کارآموزی ریسندگی و بافندگی و تکمیل کارخانه میخمل ریس بازیابان ریسندگی و بافندگی و تکمیل پروژه کارآموزی در کارگاه ریسندگی و بافندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *