گزارش کارآموزی در شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی

دستاوردهای توسعه فازهای میدان گازی پارس جنوبی توسط شرکت پیدکو ایران بیشترین میزان ذخایر خود را در میدان گازی پارس جنوبی دارد که با کشور کوچک قطر مشترک است . قطر کشوری ایران اگر چه دیر اما اکنون شروع کرده است و دراین باره در آغاز راه است . بسیاری توانایی های قطر را در صادرات گاز به رخ ایران می کشند اما ایران نیز در یک سال اخیر نشان داده که به صورت جدی به دنبال گسترش صادرات گاز است اکنون اگر در خلیج فارس کشتی های حاملLNGقطر را مشاهده می کنیم باید در انتظار سالهای پس از ۲۰۱۰ برای ایران باشیم تا کشتی های ایرانی از سکوها بارگیری کنند و به سوی چین و هند رهسپار شوند اما در این میدان پر از گاز رقابت تنگاتنگی میان ایران و قطر شکل گرفته است و هر بار تشدید می شود رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید : به نظر ، رقابت ایران و قطر بر سر این میدان گازی باعث متضرر شدن دو طرف می شود .
در این حالت تنها کشورهای خارج از منطقه با تشدیدی رقابت میان دو کشور ایران وقطر برای هر چه خرید هر چه ارزان تر گاز تلاش می کنند و در این راه تنها آنها هستند که سود سرشاری را از گاز ارزان می برند وی قیمت گاز را بیش از این میزان می داند و پیشنهاد می کند که ایران و قطر یک شرکت مشتر ک برای بهره برداری اشتراکی از میدان پارس جنوبی ایجاد کنند دانشیار معتقد است که این شرکت باید با بهره برداری هر چه بیشتر از گاز میدان پارس جنوبی ، گاز به دست آمده را به صرف پتروشیمی برساند.وی می گوید : با تشکیل شرکتی مشترک ایرانی و قطری می توان دخالت دیگر کشورها در این طرح ها جلوگیری کرد و سودی که اکنون آنها به دلیل گاز ارزان قیمت نصیب خود می کنند می تواند نصیب هر دو کشور شود . اما میدان گازی پارس جنوبی چیست که نمایندگان مجلس نیز در این باره به اظهار نظر پرداخته اند ؟
میدان گازی پارس جنوبی با مساحت ۷۰۰ کیلومتر مربع ، افزون بر ۱۴ تریلیون مترمکعب گاز به همراه ۱۸ میلیارد بشکه میعانات در لایه های مختلف خود جای داده است این میدان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب غربی بندر عسلویه در آبهای خلیج فارس قرار دارد که ادامه میدان گازی گنبد شمالی امیرنشین قطر است .
توسعه میدان گازی پارس جنوبی در فازهای مختلف با هدف تامین تقاضای روبه رشد گاز طبیعی مورد نیاز کشور و تزریق آن به میدان های نفتی و همچنین صادرات گاز و میعانات گازی ، در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است و بنادر عسلویه و تمبک به ترتیب در ۲۷۰ و ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر نیز به عنوان منطقه ساحلی برای ایجاد تأسیسات خشکی و توسعه مرحله ای این میدان انتخاب شده اند .فازهای مختلف توسعه میدان پارس جنوبی در بخش ایرانی مشتمل بر تأسیسات ساحلی و تأسیسات دریایی هستند ؛ تأسیسات ساحلی به طور عمده مشتمل بر پالایشگاه های گاز ، خطوط لوله انتقال شامل سکوهای دریایی و خطوط لوله زیر دریا هستند . به منظور پشتیبانی از فعالیت های این طرح ، احداث خطوط لوله انتقال گاز ، ساخت فرودگاه بین المللی ، شهرک مسکونی ، جاده های ارتباطی ، مهار سیلاب ، اسکله ، برداشت آب از دریا و غیره نیز انجام شده است . ذخایر غنی گاز پارس جنوبی دارای ترکیب مناسبی است ، زیرا حجم عمده ای از آن را گازهای بوتان و پروپان تشکیل می دهند . که محصولات مرغوبی برای صادرات محسوب می شوند . ارزش تقریبی این محصولات هر تن ۲۰۰ دلار و هر یک فاز سالانه قادر به تولید ۶۰۰ هزار تن است . ایران از زمان کشف این میدان به دنبال مشتری مناسبی برای گاز فراوان آن می گردد اروپا ، ترکیه ، چین ، هند و. همه و همه از جمله مشتریانی هستند که ایران برای صادرات گاز به آنها در حال مذاکره است بزرگترین قرار دادهای ایران در زمینه با کشورهای چین ، هند و ترکیه منعقد شده است .
شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی پیدکو
گزارش کارآموزی شرکت بین المللی پارس جنوبی
دانلود کارآموزی پارس جنوبی

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول:آشنایی با مکان کارآموزی

-۱-۱شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی(پیدکو) ۴

-۲-۱ آشنایی با استان بوشهر.۵

-۳-۱ موقعیت میدان گازی.۷

-۴-۱ بررسی لایه های نفتی میدان گازی پارس جنوبی ۸

-۵-۱ نمودار سازمانی و تشکیلات ۹

فصل دوم: پروژه های محوله به شر کت پیدکو

۱-۲ پروژه های انجام شده۱۰

۲-۲ پروژه های در حال اجرا.۱۵

فصل سوم: مطالعات کتابخانه ای

۱-۳- توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی.۲۱

-۲-۳ تاسیسات زیربنایی و پشتیبانی.۳۱

-۳-۳ خصوصیات کشور قطر از نظر اقتصادی۳۳

فصل چهارم: مطالعات میدانی

-۱-۴بررسی سیاسی و اقتصادی میدان گازی پارس جنوبی.۴۴

-۲-۴ پالایشگاههای ساحلی.۴۵٫

-۳-۴ رقابت ایران و قطر در میدان پارس جنوبی.۴۶

.

گزارش کاراموزی شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی دانلود گزارش کاراموزی شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی خرید گزارش کاراموزی شرکت پارس جنوبی دانلود گزارش کاراموزی پارس جنوبی کارآموزی پارس جنوبی دانلود کارآموزی پارس جنوبی دانلودکارام

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت بین المللی توسعه مهندسی پارس جنوبی

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *